Tänkte bygga en altan framför huset, ett trädäck som står på plintar så man kan gå rätt ut från ytterdörren utan något steg, Jag funderar på hur lågt man ska säta trallgolvet under tröskeln? Finns det något rekomenderat mått? Tänker på tex snö, om det är någon fördel sätta trallgolvet en liten bit ner? Hur har ni gjort.

Fråga två,
Altanen ska bli 9 meter bred som huset, och 6 meter djup, jag tänkte ha vinklade hörn ( eller vad säger man) som på bilden, och jag funderar på hur mycket man ska ta på hörnen så att det ser proposoenligt... (lagom)... (bra)... ut till 6 ggr 9 meter, Har ni några rekomendationer på detta?
Altan med trädäck och vitt räcke, möblerat med bord och stolar, framför ett hus, anslutet till ytterdörren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trevligast med samma nivå som golvet inne.

R
Fundera på om du kommer glasa in framöver, då kan det ev. bli låg takhöjd om golvet är i samma nivå som inne.
Beroende på hur man bygger och hur högt du har idag.

Hei,

Veldig fin altan du har lagt bilde av. Har du mer bilder av den? Info om hvor du fant bildet, størrelse, etc?

F fender stratocaster skrev:
Tänkte bygga en altan framför huset, ett trädäck som står på plintar så man kan gå rätt ut från ytterdörren utan något steg, Jag funderar på hur lågt man ska säta trallgolvet under tröskeln? Finns det något rekomenderat mått? Tänker på tex snö, om det är någon fördel sätta trallgolvet en liten bit ner? Hur har ni gjort.

Fråga två,
Altanen ska bli 9 meter bred som huset, och 6 meter djup, jag tänkte ha vinklade hörn ( eller vad säger man) som på bilden, och jag funderar på hur mycket man ska ta på hörnen så att det ser proposoenligt... (lagom)... (bra)... ut till 6 ggr 9 meter, Har ni några rekomendationer på detta?
[bild]
Har du liggande panel på huset kan du gå så högt upp som möjligt. Har du ståendes blir det värre, jag har stående och har ett mellanrum på ca 45mm. Jag hade kapat hörnet så att det blir samma längder runt om precis som på bilden.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.