A
Keiller Keiller skrev:
En del bilar är svårsålda

[bild]
Jag vill ha en sån. De går inte upp i pris för de är pisskvalitet. Men folk tror väl inte folk vill köpa de 5 som är kvar...

Tjorven vill jag med ha, men svårt att hitta en som inte är ett vrak.

A
M Myckling skrev:
Tycker generellt att dagens bilförsäljare har dålig koll på utrustning till det de säljer. Min teori är att en stor andel som säljs nytt är till företag och inte till "nördiga" privatkunder som läst utrustningslistor, skillnader mellan årsmodeller osv. De är däremot duktiga på att sälja in finansiering, försäkringar och serviceavtal.
När jag beställde en opel mokkae så var säljaren helt inne på att man inte skulle ha nån utrustning alls (leasing) för det var dumt att betala onödiga pengar för det. Ja mattor kostade 20 kr månaden till opel, så de hade riktigt jävla uselt tillbehörsprogram med dåligt batteri.

När jag var och fick tag i min id3 för att opel inte ville leverera bilar så fick jag fram en rejäl lista på exakt allt som ingick, jag kunde inte göra tillval för den var på väg in i produktion redan. Men jag vill påstå att min säljare var riktigt noga med att berätta minsta lilla vad som fanns.

Rkarlsson skrev:
Jag vill ha en sån. De går inte upp i pris för de är pisskvalitet. Men folk tror väl inte folk vill köpa de 5 som är kvar...

Kvaliteten på en Fiat Multipla är i alla fall bättre än designen ;)

Rkarlsson skrev:

Tjorven-samlaren kanske vill sälja en?

• Gilla
hobbs och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Hur är det med blinkers?
Det är Individual. ;)

• Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
A
Keiller Keiller skrev:
Kvaliteten på en Fiat Multipla är i alla fall bättre än designen ;)
Haha jo pest eller kolera tror jag. Men den är ju så ful att man nästan vill ha den. =)

• Gilla
Keiller
  • Laddar…
A
Fotografen Fotografen skrev:
Tjorven-samlaren kanske vill sälja en?
[media]
Är de han från Kalmar?
Farsan känner en som har en tjorven i mint condition och han nämnde att om man skulle ha tag i en tjorven så var det i kalmar man skulle söka.
Får ta tag i det en dag med att köpa en annorlunda konstig bil =)

Rkarlsson skrev:
Är de han från Kalmar?
Farsan känner en som har en tjorven i mint condition och han nämnde att om man skulle ha tag i en tjorven så var det i kalmar man skulle söka.
Får ta tag i det en dag med att köpa en annorlunda konstig bil =)
inte konstigt när dom tillverkades där

A
M maria01 skrev:
inte konstigt när dom tillverkades där
Lite halv otrevlig ton av dig.

Tillverkade de a-ford och t-ford på östelen med tanke på att där finns en samlare där ? ;)

Det kan väl finnas fler samlare än på tillverkningsplatsen liksom. En kompis samlar på kawasaki och bmw. :P

Rkarlsson skrev:

Tillverkade de a-ford och t-ford på östelen med tanke på att där finns en samlare där ? ;)

Det kan väl finnas fler samlare än på tillverkningsplatsen liksom. En kompis samlar på kawasaki och bmw. :p
Rkarlsson skrev:

Det kan väl finnas fler samlare än på tillverkningsplatsen liksom. En kompis samlar på kawasaki och bmw. :p
haha det var Kalmar Verkstad AB som designa och byggde tjorven så konstigt är det ju inte

saab museum ligger trollhättan för att saab hade fabrik där

volvo museum ligger göteborg för att deras största fabrik låg där

Rkarlsson skrev:
Jag känner till en Tjorven några mil hemifrån men om den är till salu känner jag inte till. Är inte bekant med ägaren.
Gammal, övergiven bil med text, skräp inuti, skadad stötfångare, parkerad på gräsmark med löv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är som synes ett objekt. Såg ut att ha stått väldigt länge. Fotade den faktiskt förra veckan då jag råkade åka förbi.

• Gilla
Anonymiserad 239657
  • Laddar…
A
M maria01 skrev:
haha det var Kalmar Verkstad AB som designa och byggde tjorven så konstigt är det ju inte

saab museum ligger trollhättan för att saab hade fabrik där

volvo museum ligger göteborg för att deras största fabrik låg där
Jo men samtidigt var de inte svar på om han i filmen var där ifrån =)

A
Keiller Keiller skrev:
Jag känner till en Tjorven några mil hemifrån men om den är till salu känner jag inte till. Är inte bekant med ägaren.
[bild]
Det är som synes ett objekt. Såg ut att ha stått väldigt länge. Fotade den faktiskt förra veckan då jag råkade åka förbi.
Ser ut att vara ett rejält projekt. Hade jag haft mer plats just nu hade jag nog bett om adressen. Men får avvakta sånt =)

Kan vara bättre länk
https://g.co/kgs/eAEaB1
Och välj foton.
Som gammal IT-person som t.o.m. varit delaktig i Internetetablering är jag VVF efter att testat lite 2005 :cool:

• Gilla
Anonymiserad 239657
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.