1780557781232.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
cpalm och 2 till
  • Laddar…
G
MultiMan MultiMan skrev:
Ser ut som till Ford Mondeo. En av kompisarna som vägrar lämna märket byter sådana kopplingar vartannat år ungefär.

Hans bilar brukar dock höras ~100 meter när kopplingarna börjar glappa. Väldigt skarpt metalliskt bankande.
VW TDI motor med 18k på mätaren.

MathiasS MathiasS skrev:
tankar vid halvtank men är ändå den som blivit stående flera gånger utan soppa.
Du borde laga läckan i er bils tank. 😂

• Gilla
  • Haha
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:
VW TDI motor med 18k på mätaren.
Kompis som jobbar på verkstad berättade att de byter till fast svänghjul på bla VW Transporter, det finns satser att köpa för ombyggnad.

• Älska
karlmb
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Ser ut som till Ford Mondeo. En av kompisarna som vägrar lämna märket byter sådana kopplingar vartannat år ungefär.

Hans bilar brukar dock höras ~100 meter när kopplingarna börjar glappa. Väldigt skarpt metalliskt bankande.
Går det inte att steloperera skiten?

MultiMan
K karlmb skrev:
Går det inte att steloperera skiten?
Det är ju inte Original Ford, så det går inte! 😂

• Haha
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
På tal om bilar som ser ut som de varit med sju svåra år, våra vänner i Grekland kan både lyckas med det, och köpa sjukt specifikt konstiga modeller... Såg fler OPC-Opelbilar på en vecka än jag sett i hela livet i Sverige..
Och den här pärlan;
[bild]

Brabus-Smart.. 😄
Jag hade en kollega i mitten på 90-talet vars pappa hade en Opel Lotus Omega. Det var tydligen något i hästväg prestandamässigt. Hon dumförklarade honom när han lyckades bli av med körkortet genom att passera en fartkamera långt över tillåten hastighet och det mest korkade var att den fartkameran passerade han varje dag, både på väg till och från jobbet så han borde känt till den.🙄

• Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Jag hade en kollega i mitten på 90-talet vars pappa hade en Opel Lotus Omega. Det var tydligen något i hästväg prestandamässigt. Hon dumförklarade honom när han lyckades bli av med körkortet genom att passera en fartkamera långt över tillåten hastighet och det mest korkade var att den fartkameran passerade han varje dag, både på väg till och från jobbet så han borde känt till den.🙄
Tja, det går nog inte att jämföra Lotus Omegan med OPC, de var ju häftiga på riktigt.. 😄

• Gilla
vcx och 2 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tja, det går nog inte att jämföra Lotus Omegan med OPC
Håller med dig, Lotus-Omegan var i en helt annan "division".
Lite som Toyota Supra 3.0 runt 1990/91, när dom "kontrade" emot Nissan 300 ZX (men hamnade i Kalle-Anka-divisionen teknikmässigt)

Ett Lotus Omega minne på den tiden modellen var aktuell.
Enkelt för klarat är vägen en kurva, upp över en kulle, en raka på några hundra meter och sen en kulle till.
Efter kurvan blir jag omkörd av en Lotus Omega och bilen försvinner över kullen, jag körde absolut inte sakta, gasade på extra och tänkte att jag skulle se bilen på rakan när jag kom upp på kullen....men den var borta 😮
Fick senare veta att just denna var trimmad till några hundra pållar till.

• Gilla
Rabbithole och 2 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Ett Lotus Omega minne på den tiden modellen var aktuell.
Enkelt för klarat är vägen en kurva, upp över en kulle, en raka på några hundra meter och sen en kulle till.
Efter kurvan blir jag omkörd av en Lotus Omega och bilen försvinner över kullen, jag körde absolut inte sakta, gasade på extra och tänkte att jag skulle se bilen på rakan när jag kom upp på kullen....men den var borta 😮
Fick senare veta att just denna var trimmad till några hundra pållar till.
Vad var det för motor i de där?

Isakare Isakare skrev:
Efter kurvan blir jag omkörd av en Lotus Omega och bilen försvinner över kullen, jag körde absolut inte sakta, gasade på extra och tänkte att jag skulle se bilen på rakan när jag kom upp på kullen....men den var borta
Du vet 377 hk och 568Nm på 1650 kg, då "rör det på sig"
Jag hade vid samma tidpunkt 450 hk på 1200 kg, men det var rätt extremt för "vägbilar"

K karlmb skrev:
Vad var det för motor i de där?
Den hade en rak 6a på 3,6 liter med 4 ventilsteknik & dubbla turbos 👍
Lite Ford GT40 "koncept"

• Älska
  • Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
J jawen skrev:
Du vet 377 hk och 568Nm på 1650 kg, då "rör det på sig"
Jag hade vid samma tidpunkt 450 hk på 1200 kg, men det var rätt extremt för "vägbilar"

Den hade en rak 6a på 3,6 liter med 4 ventilsteknik & dubbla turbos 👍
Lite Ford GT40 "koncept"
Som en C36a då men med turbo...❤️
Var den byggd på den gamla raka Opelsexan..?

K karlmb skrev:
Var den byggd på den gamla raka Opelsexan..?
Ja den baserades på en "uppborrad" rak 3 liters 6a från Opel, sedan gjorde Lotus resten.

• Älska
karlmb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.