1 204 301 läst ·
17 142 svar
1204k läst
17,1k svar
Allt om bilen
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 648 inlägg
Jag hade en kollega i mitten på 90-talet vars pappa hade en Opel Lotus Omega. Det var tydligen något i hästväg prestandamässigt. Hon dumförklarade honom när han lyckades bli av med körkortet genom att passera en fartkamera långt över tillåten hastighet och det mest korkade var att den fartkameran passerade han varje dag, både på väg till och från jobbet så han borde känt till den.🙄Dan_Johansson skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 2 563 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Tja, det går nog inte att jämföra Lotus Omegan med OPC, de var ju häftiga på riktigt.. 😄M Myckling skrev:Jag hade en kollega i mitten på 90-talet vars pappa hade en Opel Lotus Omega. Det var tydligen något i hästväg prestandamässigt. Hon dumförklarade honom när han lyckades bli av med körkortet genom att passera en fartkamera långt över tillåten hastighet och det mest korkade var att den fartkameran passerade han varje dag, både på väg till och från jobbet så han borde känt till den.🙄
Ett Lotus Omega minne på den tiden modellen var aktuell.
Enkelt för klarat är vägen en kurva, upp över en kulle, en raka på några hundra meter och sen en kulle till.
Efter kurvan blir jag omkörd av en Lotus Omega och bilen försvinner över kullen, jag körde absolut inte sakta, gasade på extra och tänkte att jag skulle se bilen på rakan när jag kom upp på kullen....men den var borta 😮
Fick senare veta att just denna var trimmad till några hundra pållar till.
Enkelt för klarat är vägen en kurva, upp över en kulle, en raka på några hundra meter och sen en kulle till.
Efter kurvan blir jag omkörd av en Lotus Omega och bilen försvinner över kullen, jag körde absolut inte sakta, gasade på extra och tänkte att jag skulle se bilen på rakan när jag kom upp på kullen....men den var borta 😮
Vad var det för motor i de där?Isakare skrev:
Ett Lotus Omega minne på den tiden modellen var aktuell.
Du vet 377 hk och 568Nm på 1650 kg, då "rör det på sig"Isakare skrev:
Jag hade vid samma tidpunkt 450 hk på 1200 kg, men det var rätt extremt för "vägbilar"
Den hade en rak 6a på 3,6 liter med 4 ventilsteknik & dubbla turbos 👍K karlmb skrev:
Lite Ford GT40 "koncept"
Som en C36a då men med turbo...❤️J jawen skrev:
Var den byggd på den gamla raka Opelsexan..?