Alfredo Alfredo skrev:
Jag fick precis denna reklam:

[bild]

Jag har ingen aning om vad den kan eller inte kan så det får den som är intresserad forska vidare i själv.
Jag var på IKEA, tänkte köpa en nattlampa och en Tretakt, uttag. Men de var helt slut.

IKEAs trevliga Zigbee-förlängare verkar ju ha utgått helt. Är det någon som har tips på en liknande produkt som inte är ett uttag eller en lampa? Hemmabygge duger också.

Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
IKEAs trevliga Zigbee-förlängare verkar ju ha utgått helt. Är det någon som har tips på en liknande produkt som inte är ett uttag eller en lampa? Hemmabygge duger också.
Smart plugg med petskydd? 🤪

pacman42 pacman42 skrev:
Smart plugg med petskydd? 🤪
De riktiga förlängarna är mycket bättre

• Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
S sjoelund skrev:
De riktiga förlängarna är mycket bättre
Bättre på vad?

useless useless skrev:
Bättre på vad?
Att ge signal

S sjoelund skrev:
Att ge signal
Det är väl samma radiosändare oavsett?

useless useless skrev:
Det är väl samma radiosändare oavsett?
Även om det är det så brukar repeaters ha bättre antenn, mindre störningar eftersom den inte har relän och annat i närheten. Firmware på dem brukar hantera fler enheter också (och ibland routrar smart plugs bara mellan enheter av vissa märken av någon oklar anledning).

Så har man problem kan en bra repeater hjälpa. Oftast fungerar det bra med tillräckligt många smart plugs / lampor /puckar

• Gilla
Daniel 109
  • Laddar…
É
Någon som har tips på bra inbyggda strömbrytare/relä? En återfjädrande tryckknapp (230V) skall styra dessa (förutom Home assistant). Behöver en 1-kanal och en 2-kanal.

m.nu säljer en billig Sonoff ZBMINI-L2 men den kan inte agera repeater (för att den saknar nolla antar jag). Sen behöver jag ändå en med 2 kanaler på ena stället. Sen så ska man avsäkra denna med 6A enligt manual vilket känns lite B, man har ju nästan alltid 10A.

De säljer även Sunricher Microwitch och en 2-kanalig som eventuellt skulle funka? Vet inte hur det är med avsäkring och repeater på dem. Gärna någon produkt som har ordentlig manual, inte för att det är svårt att koppla utan för att det ger ett mer seriöst intryck/kvalité och att man inte ska behöva gissa sig till funktioner.

É ÉlPon skrev:
Någon som har tips på bra inbyggda strömbrytare/relä? En återfjädrande tryckknapp (230V) skall styra dessa (förutom Home assistant). Behöver en 1-kanal och en 2-kanal.

m.nu säljer en billig Sonoff ZBMINI-L2 men den kan inte agera repeater (för att den saknar nolla antar jag). Sen behöver jag ändå en med 2 kanaler på ena stället. Sen så ska man avsäkra denna med 6A enligt manual vilket känns lite B, man har ju nästan alltid 10A.

De säljer även Sunricher Microwitch och en 2-kanalig som eventuellt skulle funka? Vet inte hur det är med avsäkring och repeater på dem. Gärna någon produkt som har ordentlig manual, inte för att det är svårt att koppla utan för att det ger ett mer seriöst intryck/kvalité och att man inte ska behöva gissa sig till funktioner.
Jag har ett par Sonoff ZBmini som gått sönder, så de rekommenderar jag inte. Det verkar som att själva zigbee-radion inte kommunicerar längre, det går inte para dem.

• Gilla
ÉlPon
  • Laddar…
Walle85
Nu har Shelly än så länge bara 1 kanal när det kommer till Gen4 (med zigbee), men kanske kommer en 2 kanals snart?
Fyra Shelly Gen4-enheter visas med priser och funktioner som Wi-Fi, Bluetooth och Zigbee, inklusive modellerna Shelly 1, 1PM, 1 Mini, och 1PM Mini.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
ÉlPon
  • Laddar…
Aqara T1 och T2 ?
Säljs av Kjell Co och m.nu

• Gilla
ÉlPon
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.