1 303 029 läst ·
14 592 svar
1303k läst
14,6k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Idag när jag var ute och hämtade ved och kollade hönsen bl.a så fick jag syn på Hampus sittande intill husväggen, käkandes på en mus 🐭 vars fötter dinglade i hans mun..Och med en min
som att "kom inte hit" Nä, ingen risk!
som att "kom inte hit" Nä, ingen risk!
Vår mycket samlade och generellt coole britt lyckades sno åt sig en bit stekt fläskfilé under en middagsbjudning förra helgen. Hans morrande var ett helt nytt ljud för oss alla, vi förstod knappt vad som lät innan vi såg köttbiten i munnen på honom. Vi lät honom äta upp den. 😆
Pelle är smart så han kommer stolt bärandes på sork eller valfri mussort i munnen jamandes på ett väldigt speciellt sätt och lägger ner det stackars djuret framför mina fötter när jag är inomhus (i bästa fall är djuret dött, i sämsta fall lever den). Därefter säger han: Titta matte vad duktig jag är 😸. Nu är jag värd något gott från kylskåpet!
Så självklart får han alltid det, något gott alltså.
Men ibland så behåller han bytet själv och gnager glatt i sig huvudet och halva kroppen. Kommer jag i närheten då så springer han bara iväg med bytet.
Är han då utomhus så har skatorna full koll på honom och vid första släppet ur munnen snor de på en hundradels sekund bytet från honom. Andra gånger så lämnar han medvetet det mesta till skatorna. Märkligt nog mer vanligt när skatorna har ungar.
Men så är han världens snällaste kattskatt 🥰🥰🥰
Så självklart får han alltid det, något gott alltså.
Men ibland så behåller han bytet själv och gnager glatt i sig huvudet och halva kroppen. Kommer jag i närheten då så springer han bara iväg med bytet.
Är han då utomhus så har skatorna full koll på honom och vid första släppet ur munnen snor de på en hundradels sekund bytet från honom. Andra gånger så lämnar han medvetet det mesta till skatorna. Märkligt nog mer vanligt när skatorna har ungar.
Men så är han världens snällaste kattskatt 🥰🥰🥰
Klokt 😂, bråka med en Britt är inte så lustfyllt direkt hahahaMariaiÖstergötland skrev:
Frasse är nog en ren gatukorsning med lite av varje i sig.4774 skrev:
Men troligtvis finns det ett inslag av britt, men rasrena britter har mer platt nos.
Men världens mittpunkt är han ju såklart, är det inte så med alla katter?
Ang att inte vilja gå ut såhär i vintern.
När de första riktigt tråkiga senhöst/vinterdagarna kommer, t.ex. höststorm med regn i sidled, eller första snön, då har Frasse liksom guldfiskminne.
Han har berättat att han vill ut, man går och öppnar, F står i dörren och tvekar och funderar någon minut, och ångrar sig, jag vill nog inte ut när allt kommer till kritan.
För att sen 10 minuter senare igen komma och berätta att han vill ut, och så tar vi om proceduren igen, osv osv osv.
Men nu verkar han ha insett tingens ordning, kommer inte ens och väcker en mitt i natten för att få gå ut, utan han verkar helt klart ha insett att nu är det kallt och vitt, och kommer ihåg det.
Är det samma med era katter?
Våra är ju innekatter som vi bär ut och in till kattgården men nog vill Bärra ut fast det är kallt.Mikael_L skrev:
Frasse är nog en ren gatukorsning med lite av varje i sig.
Men troligtvis finns det ett inslag av britt, men rasrena britter har mer platt nos.
När de första riktigt tråkiga senhöst/vinterdagarna kommer, t.ex. höststorm med regn i sidled, eller första snön, då har Frasse liksom guldfiskminne.
Han har berättat att han vill ut, man går och öppnar, F står i dörren och tvekar och funderar någon minut, och ångrar sig, jag vill nog inte ut när allt kommer till kritan.
För att sen 10 minuter senare igen komma och berätta att han vill ut, och så tar vi om proceduren igen, osv osv osv.
Men nu verkar han ha insett tingens ordning, kommer inte ens och väcker en mitt i natten för att få gå ut, utan han verkar helt klart ha insett att nu är det kallt och vitt, och kommer ihåg det.
Vi väcks nog mest för att han vill se att vi lever och förmodligen ha mat. 😂😻
Bara med Pelle men det är för att han vägrar gå på lådan inomhus. Jag skottar snöfria gångar till honom som går till hans favoritställen utomhus och skottar där upp ca 4kvadrat helt snöfritt så att han har lite valmöjligheter vart han vill sätta sig med mest jord att kraffsa över nr 2. Det kan lätt bli sammanlagt nära en km med gångar åt alla håll. Fia har inga synpunkter om lådan så hon är mest innekatt så länge snön ligger kvar. Hon gillar inte att frysa om tassarna. Pelle tycker efter ett tag att det är rätt roligt med snö och att då fånga snöbollar som värsta målvakten 🙀😾😹😻Mikael_L skrev:
Frasse är nog en ren gatukorsning med lite av varje i sig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kakelugnen566, slå ett retur efter du satt in en bild, så din text börjar under bilden, inte på höger sida om bilden.
Jag får återkommande leta efter var du börjar skriva.
OK, jag håller med om att det är ett ilandsproblem, men det kan ändå vara ett bra tips.
Jag får återkommande leta efter var du börjar skriva.
OK, jag håller med om att det är ett ilandsproblem, men det kan ändå vara ett bra tips.
Ja, det har irriterat mig, tack för hjälpen! Provar med en ny bild!Mikael_L skrev: