1 356 797 läst ·
15 273 svar
1357k läst
15,3k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Det är teobromin som är giftigt, och det beror alltså på kakaohalten.4774 skrev:
Mörk choklad kan ha mer än 10ggr mer än mjölkchoklad.
Vit choklad nästan inget
Men oavsett mjölkchoklad så borde 100 gr åtminstone gett ordentliga symptom, att han verkligen inte mådde bra, men dock är nog inte 100gr mjölkchoklad helt säkert dödligt ...
Jag är inte veterinär, utan bara bra på google ...
Glömde lite bort vildkatterna vi tog hand om. Dom åt allt som var ätbart i början. Man kunde inte lämna något framme. Snabbt gick det också. En gång satt vi upp tigerkaka och lite annat på ett fat som blev o stå framme. Gick upp på övervåningen i några minuter. När vi kom ner hade dom ätit upp halva tigerkakan. En gång grillade jag korv och tappade en på marken så jag gav den åt katten. Den tog korven i munnen och bet av den på mitten så svängde den båda bitarna så korvändorna var framåt så den fick båda delarna i munnen och sen tuggade den i sig korven. Såg ut ungefär som på tecknad film.
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 472 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 472 inlägg
Katter har ju i stort sett mask hela tiden bara mer eller mindre. Hur märkte ni att han har mask?K Kakelugnen566 skrev:
Kom dom ut genom rumpan?
Jag brukar variera avmaskningsmedlet.
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 472 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 472 inlägg
Hur menar du att de har mask jämnt? Mina har inte haft mask sedan förra sommaren och det brukar vara just under sommaren som de får det, vilket jag antar har att göra med att de mumsar i sig fler möss då. Vet inte om det är en skröna, men har hört någonstans att de bara får mask av fåglar 🙀. Men mina fångar inga så .... Det är nog av mössen hahahaN Niq skrev:
Du menar att dom inte har mask som du sett?4774 skrev:
Hur menar du att de har mask jämnt? Mina har inte haft mask sedan förra sommaren och det brukar vara just under sommaren som de får det, vilket jag antar har att göra med att de mumsar i sig fler möss då. Vet inte om det är en skröna, men har hört någonstans att de bara får mask av fåglar 🙀. Men mina fångar inga så .... Det är nog av mössen hahaha
Jag menar att katter är sådana djur som i stort sett alltid har mask. Det är först när dom har riktigt mycket som man ser dom komma ut. Ett annat tecken på att dom har mask kan vara att dom hostar utan att någon anledning. Det är därför som det är rekommenderat att avmaska sin katt minst en gång i året oavsett om man ser symptom eller ej. Jag är övertygad om att det finns mask i nästan alla vilda djur som katter fångar. Men fåglar innehåller väl ofta ganska mycket mask.