Sambon skickade bild...

Min fråga var varför hennes första reaktion var att ta en bild och inte schasa bort katten?

Katt inne i ett odlingslåda vid ett fönster omgiven av krukor och växter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
  • Älska
BengtH och 9 till
  • Laddar…
4774
N Niq skrev:
[bild]
Vår andra katt är på krigsstigen.
[bild]
Ser onekligen både argsint och chockad ut stackarn 😻😻

4774
DennisCA DennisCA skrev:
Sambon skickade bild...

Min fråga var varför hennes första reaktion var att ta en bild och inte schasa bort katten?

[bild]
Naturlig gödsel 😄

• Gilla
dicliff
  • Laddar…
Hmm, när vår lilla Misse var kattunge satt hon hellre och kissade i mina stora blomkrukor inomhus än i sin låda. Såg onekligen lite roligt ut och man kunde ju bara inte bli arg på detta (naturliga) beteende.

PS. Hon slutade spontant med 'krukvattnandet' när hon blev för stor och inte fick plats i krukan.

• Haha
dicliff
  • Laddar…
N
4774 4774 skrev:
Ser onekligen både argsint och chockad ut stackarn 😻😻
Hon var väl inte helt övertygad om att husse behövde gå igenom och se efter sår o bitmärken. Särskilt inte på magen

4774
N Niq skrev:
Hon var väl inte helt övertygad om att husse behövde gå igenom och se efter sår o bitmärken. Särskilt inte på magen
Nä usch och fy, sådant måste man berätta lång tid i förväg till en äkta liten dam 😄

N
4774 4774 skrev:
Nä usch och fy, sådant måste man berätta lång tid i förväg till en äkta liten dam 😄
Då ska man inte fara o slåss heller. 🙃
Är inte så övertygad att det hjälper

4774
N Niq skrev:
Då ska man inte fara o slåss heller. 🙃
Är inte så övertygad att det hjälper
Det hjälper mig när jag ska ta bort fästingar och kolla efter sår på Fia-Lotta, måste förbereda henne i minst två dagar innan hon i bästa fall går med på det. Annars låter hon som en stucken gris och gör vad som helst för att komma loss. Med henne gör man absolut inte någonting som hon själv finner förnärmande. Men ligga och trampa och gosa på mig det är inget problem 🙀

4774
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Egentligen kom jag hit just nu på uppdrag av min mamma. Hon frågade om jag visste några kattexperter och det gör jag ju! 🤩

Problemet hon behöver hjälp med: grannkatt i sommarstugan som "terroriserar" de dag och natt. Fruktansvärt närgången, ska helst vara upp i ansiktet vid måltider, när de försöker vila i hammocken, när de gör trädgårdsarbete etc. Vill till varje pris in i stugan (vilket mina föräldrar absolut inte vill med tanke på att kattan kanske blir ännu mer hemmastadd då, plus drar in fästingar). Nu får de hålla på med kompostgaller i dörröppningen, vilket är ett problem i sig när man är van att kunna gå in och ut obehindrat med saker i händerna.

Mamma fick häromveckan ilsket röda kliande utslag efter att katten legat och trampat på henne när hon vilade.
På natten sitter katten och skriker oavbrutet utanför dörren, och min mamma hade redan innan svårt att sova...

De har försökt med "vattenpistol" (de har inte indraget vatten så vattenslang finns inte), men efter ett tag blev katten immun mot det. De har försökt nämna det för grannen/ägaren men de vill ogärna bli osams då det finns andra omständigheter som skulle bli värre av att osämja uppstår (läs: båten ligger i grannens del av sjön sedan 50 år tillbaka, outtalat ok att ha det så).
Mamma börjar efter 65 år att tycka att det är mer jobbigt än härligt att vara i stugan, enbart pga denna katt.

Vad gör man???
Jag håller med samtliga ovan, men jag skulle helt klart föredra om grannen kom och berättade om problematiken först så jag får en chans att rätta till det alt komma på en gemensam plan.

N Niq skrev:
Ja katter är olika på det där, rör man den här katten jag just postade bild av på magen, då bara sträcker han sig ut och njuter.

• Älska
  • Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
N
DennisCA DennisCA skrev:
Ja katter är olika på det där, rör man den här katten jag just postade bild av på magen, då bara sträcker han sig ut och njuter.
Ja det är verkligen olika. Har haft sådan katt som man fick klappa o skrapa överallt.
Vår förra katt fick man bara klappa på huvudet och framdelen av kroppen.

• Gilla
4774
  • Laddar…
N
4774 4774 skrev:
Det hjälper mig när jag ska ta bort fästingar och kolla efter sår på Fia-Lotta, måste förbereda henne i minst två dagar innan hon i bästa fall går med på det. Annars låter hon som en stucken gris och gör vad som helst för att komma loss. Med henne gör man absolut inte någonting som hon själv finner förnärmande. Men ligga och trampa och gosa på mig det är inget problem 🙀
Alltså inte förväntar du dig väl att dom högre stående arterna ska fråga om lov eller bekymra sig om vad en människa tycker. 🙄

Vår förra katt behövde jag skyddskläder på mig när hon skulle ha maskmedel. Hon var lite envis och hade en aning kort tålamod. Dom här nya är betydligt fogligare

• Gilla
4774
  • Laddar…
4774
N Niq skrev:
Alltså inte förväntar du dig väl att dom högre stående arterna ska fråga om lov eller bekymra sig om vad en människa tycker. 🙄

Vår förra katt behövde jag skyddskläder på mig när hon skulle ha maskmedel. Hon var lite envis och hade en aning kort tålamod. Dom här nya är betydligt fogligare
Skönt för dig 😄. Som tur är så är jag mer envis och ffr starkare så sätter jag den sidan till så får hon ge sig men så gör jag aldrig då det vore ett övertramp av dignitet mot fröken höghet hahaha 😄.
Fia är vår första tjej, har alltid bara haft killar tidigare. Har alltid fått höra att honkatter är så svåra och hemska, men Fia är alldeles perfekt 😻😻😻

• Gilla
SusoDus
  • Laddar…
N
Dom är väl som kvinnor överlag. Envisa och har aldrig fel. Om man lagar dom arga får man först en massa skäll sedan blir man ignorerad. Dom glömmer aldrig ett misstag man gjort och idiotföklarar en ständigt. 🙃😀🤪

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
4774
N Niq skrev:
Dom är väl som kvinnor överlag. Envisa och har aldrig fel. Om man lagar dom arga får man först en massa skäll sedan blir man ignorerad. Dom glömmer aldrig ett misstag man gjort och idiotföklarar en ständigt. 🙃😀🤪
Fördomarna haglar 😄😄😄😄 Ibland har jag faktiskt fel (även om det är sällan) hahahaha

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.