Microkatten
Fika för två.

Trädgård, solsken, svart katt i solstol, tekanna, två koppar, bricka, avslappnad stämning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 14 till
  • Laddar…
N
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Ganska lika våra två katt-systrar. Nu är de nyss fyllda nio år :
[bild]
Samma mamma men kanske olika pappor, det vet vi inte.
Bilden är tagen 2014-07-23, och de är födda 2014-04-29, alltså knappt 3 månader gamla på bilden.
Se inlägg 9615.

Om dom har samma mamma och är födda samma dag samma år så måste dom väl ha samma pappa eller har jag missat något?

• Gilla
dicliff
  • Laddar…
Maria T
En katthona som löper får ägglossning vid parningen och kan para sig med flera hannar under kort tid, så därför kan det finnas flera olika "pappor" till kattungar i en kull.
N Niq skrev:
Se inlägg 9615.

Om dom har samma mamma och är födda samma dag samma år så måste dom väl ha samma pappa eller har jag missat något?

Redigerat:
  • Gilla
Jiji och 3 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
En katthona som löper får ägglossning vid parningen och kan para sig med flera hannar under kort tid, så därför kan det finnas flera olika "pappor" till kattungar i en kull.
Samma med människor faktiskt.
Edit: (Ja, inte till hundra procent lika, kvinnor får inte ägglossning pga parningen - men även kvinnor kan få tvillingar/trillingar med olika fäder).

Redigerat:
Maria T
B b8q skrev:
Samma med människor faktiskt.
Nej. En kvinna i fertil ålder får ägglossning oavsett om det är en man närvarande. Men om hon har samlag med fler än en man under ägglossningen (2-4 dagar tror jag det är, kan minnas fel) så finns en pytteliten chans att två ägg lossnat vid samma tillfälle och råkat bli befruktade av två olika män.
Men det torde vara extremt ovanligt och endast känt om tvåäggstvillingar testat sig och det funnits olika fäder. Har inte läst om något känt fall.

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Maria T
B b8q skrev:
[länk]

[länk]
Som jag skrev, osannolikt och ovanligt.

N
Maria T Maria T skrev:
Dagens biologi lektion. Uppenbarligen hade jag missat något. Nu fick jag lära mig något nytt. Tack för det.

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Microkatten Microkatten skrev:
Fika för två.

[bild]
Varför har tekannan bandage? :thinking:

• Gilla
  • Haha
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Microkatten
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Här tar vi hand om alla - folk, fä och tekannor!

Men just i detta fall är det bara ett (fult) droppskydd...

• Gilla
  • Haha
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Katten Elsa skrämde bort rävjäveln ikväll, bra katt :love:
Räv på trädäck, inredningsdetaljer, krukväxter, veranda, övervakningskamera bild.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Älska
Per Eskilsson och 18 till
  • Laddar…
Idag kom mormor och morfar på besök och intog gästrummet på övervåningen. Efter ett tag undrade vi var katten var. Japp, han testlåg den nya sängen som gästerna så vänligt nog hade tagit med åt honom. (y)Obs. Han brukar inte ha sele på sig inomhus, men han hade nyligen varit ute i trädgården. Grå katt med halsband sitter på en svart resväska inomhus, dörr i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 8 till
  • Laddar…
SC Aero SC Aero skrev:
Katten Elsa skrämde bort rävjäveln ikväll, bra katt :love:
[bild]
Det var en långbent räv...jävel. :rofl:

• Gilla
SC Aero och 1 till
  • Laddar…
4774
mikethebik mikethebik skrev:
Idag blir vår Wimsan 17 år, cirka 84 år i människoår, det firar hon med att gå ut genom dörren på morgonen och lägga sig på en stoldyna som ligger på ljugarbänken i farstukvisten.

[bild]

Hon vaknade när jag tog bilden och svarade med en rejäl gäspning

[bild]

Fortfarande pigg och alert och gillar att jaga sork vilket är favoritkäket, blir mer och mer pratsam vad tiden går och snackar väldigt mycket, oklart dock den exakta lydelsen översatt till svenska...
Grattis i efterskott :heart:

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Droppstopp, gissar jag.

• Gilla
dicliff
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.