1 356 755 läst ·
15 273 svar
1357k läst
15,3k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Vår är innekatt, men däremot sitter han och tittar längtansfullt ut i det inglasade uterummet, som bara öppnas om det är närmare 15 grader därinne och det är det icke nu.Igen skrev:
Den här katten är ung och vill alltid ut och kolla läget, tjatar och tjatar, så hon fick prova på 1/2m snö idag.
Trodde hon skulle behöva hjälp av min räddningstjänst, men hon bottnade visst på halva snödjupet och tog sig tillbaka samma väg.
Gruvligt besviken på mig som inte anordnar annat väder…
Håller med, svagt av mig, ”svag arbetsinsats” blev omdömet från kattpanelen. Grovt orättvist, enligt mig, men de är fler. 2 mot 1.
Hur tar era katter snöfallet? Får ni också kritik
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Han passar istället på att lapa lite sol på husses sänghalva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Våra tycker det är otroligt dåligt att vi öppnar dörrar som leder till kyla snö och väta, då får man ta ut frustrationen med att stanna inne och slåss, klösa på huset och vara allmänt störig så att husse & matte fattar att det inte är okej. Drar vi igen dörren i uterummet så kommer de inom fem minuter och vill att man skall öppna igen, det kan ju ha blivit bättre väder!Igen skrev:
Den här katten är ung och vill alltid ut och kolla läget, tjatar och tjatar, så hon fick prova på 1/2m snö idag.
Trodde hon skulle behöva hjälp av min räddningstjänst, men hon bottnade visst på halva snödjupet och tog sig tillbaka samma väg.
Gruvligt besviken på mig som inte anordnar annat väder…
Håller med, svagt av mig, ”svag arbetsinsats” blev omdömet från kattpanelen. Grovt orättvist, enligt mig, men de är fler. 2 mot 1.
Hur tar era katter snöfallet? Får ni också kritik
Samma beteende förekommer även hos virtuella katter som den här historiens Pete …mnils skrev:Våra tycker det är otroligt dåligt att vi öppnar dörrar som leder till kyla snö och väta, då får man ta ut frustrationen med att stanna inne och slåss, klösa på huset och vara allmänt störig så att husse & matte fattar att det inte är okej. Drar vi igen dörren i uterummet så kommer de inom fem minuter och vill att man skall öppna igen, det kan ju ha blivit bättre väder!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Dörren_till_sommarenfahlis skrev:
”Davis flyr undan sin vedervärdiga tillvaro tillsammans med sin katt Petronius Arbitrören”
Hahaha, bra beslut. Han blev tydligen bedragen av både uppfinnarpartner och fästmö, men katten P-A svek inte, såklart.
Redigerat:
Kohuset och skullen låter toppen för en katt.Snigla skrev:
Har varit o tittat 10 gånger på trappen om Nisse är där.. och husse 4 (jag vaknade tidigare)... jag hade inte varit så pjåskig om inte husse varit så nervös!
Nisse gick ut i förrgår kväll innan storm o snö drog in över skåne.. hade väntat mig honom på trappen igårmorse.. (för at sedan barrikera elementet för resten av dagen under stormen..) - men skitvädret började tidigt.. och ingen Nisse var på trappen.. (hade jag varit Nisse hade jag också lagt mig på höet hos kossorna o väntat på att mössen sprang in i munnen..).
Så även om jag kollade under dagen.. så trodde jag inte att han skulle komma förrän vädret blev bättre.
Men nu jäklar Nisse.. nu skiner ju solen och vägen ner hit är tom plogad!
Kom hem nu så husse slutar hispa sig så mycket.. han tror du svälter..
Är katten tillbaka? Många varma möss att äta kanske…Bra och anpassad kost, ju, men man blir alltid sjukt orolig när de är borta för länge.
Redigerat:
Han tog god tid på sig att pallra sig hem! Hann kolla många ggr, han dök inte upp förrän mot kvällskvisten!Igen skrev:
Han var lite blöt/kall om tassen.. men i övrigt varm o go.. inte ens så hungrig! Mer principsak att det skulle serveras middag…
Men han var kelsjuk
"inte ens så hungrig!" Näe, han har nog jobbat undan bra bland fodret. Varm mat ska det varaSnigla skrev:
Idag är det ännu mer kinkigt här. Jag har inte bytt väder åt dem, men gjorde flygplan av papper, fast det dög inte heller. Viftade med ett snöre, men det hjälpte inte heller.
De kastar nog ut mig snart, värdelösa människa som egentligen bara tar resurser och är i vägen
För stor att döda och antagligen otjänlig som föda....Igen skrev:
"inte ens så hungrig!" Näe, han har nog jobbat undan bra bland fodret. Varm mat ska det vara
Idag är det ännu mer kinkigt här. Jag har inte bytt väder åt dem, men gjorde flygplan av papper, fast det dög inte heller. Viftade med ett snöre, men det hjälpte inte heller.
De kastar nog ut mig snart, värdelösa människa som egentligen bara tar resurser och är i vägen![]()
Mina kissar brottas:
https://www.tiktok.com/@dollardays/video/7163579384308305158
https://www.tiktok.com/@dollardays/video/7163579384308305158