Utvilad katt
En orange katt ligger utsträckt på en mönstrad madrass, intill en gul kant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Myckling och 9 till
  • Laddar…
Svart katt sitter i liten kartong, gula detaljer i bakgrunden, inomhus, nyfiket uttryck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Myckling och 8 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Utvilad katt
[bild]
Underbar stil. :love::crysmile:

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Utvilad katt
[bild]
Utvilad?
El Utdragen? ;)

• Haha
  • Gilla
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Utvilar :D

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Mats-S
P Pappa1986 skrev:
Utvilad katt
[bild]
Snarare Utslagen ;-)

• Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
Vet ej om min fråga passar men annars får en moderator flytta den vidare.

Är det någon som har erfarenhet av kattluckor?
Finns en uppsjö av olika och vi har aldrig haft men nu när vi närmar oss flytt så ska vi ha kattlucka direkt är tanken. :D
Vi vill inte ha med chipp eller för id-märkning.

P Pappa1986 skrev:

Finns en uppsjö av olika och vi har aldrig haft men nu när vi närmar oss flytt så ska vi ha kattlucka direkt är tanken. :D
Vi hade iofs kattlucka som ledde till Kattio dit katter utifrån inte kunde komma. Men tror det är bra med låsbar lucka som kräver att katten har något som låser upp luckan. Så inte strykar katter kan ta sig in. Vet inte vilken variant som är bäst...

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
S Sona2012 skrev:
Vi hade iofs kattlucka som ledde till Kattio dit katter utifrån inte kunde komma. Men tror det är bra med låsbar lucka som kräver att katten har något som låser upp luckan. Så inte strykar katter kan ta sig in. Vet inte vilken variant som är bäst...
Huset ligger på landet utan närliggande grannar och med 7 katter så är det inte många stykarkatter som vågar sig fram så för oss bör det räcka utan något lås.:D

• Gilla
Fadai
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Huset ligger på landet utan närliggande grannar och med 7 katter så är det inte många stykarkatter som vågar sig fram så för oss bör det räcka utan något lås.:D
Som vanligt gör jag reklam för Zooplus läs recensionerna på deras hemsida och beställ den som verkar bäst till den budget du tänkt dig.

S Sona2012 skrev:
Som vanligt gör jag reklam för Zooplus läs recensionerna på deras hemsida och beställ den som verkar bäst till den budget du tänkt dig.
Ska in och kolla där. Tack :=)

P Pappa1986 skrev:

Min enda erfarenhet av kattlucka är att den (ganska vanlig modell som varken var dyr eller extremt billig) kostar stora mängder energi pga både oisolerad och dragig.

Skulle jag sätta upp en ny idag skulle jag leta noga efter en som är konstruerad för att hålla värmen inne, eller bygga någon sorts luftsluss för att minska förlusterna.

• Gilla
Sona2012
  • Laddar…
K kabelkaparen skrev:
Min enda erfarenhet av kattlucka är att den (ganska vanlig modell som varken var dyr eller extremt billig) kostar stora mängder energi pga både oisolerad och dragig.

Skulle jag sätta upp en ny idag skulle jag leta noga efter en som är konstruerad för att hålla värmen inne, eller bygga någon sorts luftsluss för att minska förlusterna.
Vår tanke är att ha ett hål i ytterväggen där det är en lucka, utanför så bygger vi en "sluss" eller ett litet hus med en lucka till. När de kommit in så kommer de in i pannrummet. Sen har vi en lucka till i dörren till köket. Borde ju funka :)

• Gilla
Fadai och 3 till
  • Laddar…
Har en som heter swing 11 som är för lite större katter som är den som jag är mest nöjd av de olika vi haft genom åren i olika hus. Finns på Zooplus bland annat.

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
D dibb skrev:
Har en som heter swing 11 som är för lite större katter som är den som jag är mest nöjd av de olika vi haft genom åren i olika hus. Finns på Zooplus bland annat.
Har fastnat för antingen swing 11 eller closer pets 221.
Bara inte en labrador tar sig igenom?? Få läsa lite om måtten mm

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.