1 303 002 läst ·
14 592 svar
1303k läst
14,6k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Sätt dig djupt ner i salongstolen så ska jag se till att håret ditt får en bra grund för tillväxt.
Sa Alice och började med en massage.
Och på det lägger jag Kattkopf:s egna näringsrika mousse bestående av hormoslyrer och annan DDT, med påföljande värmebehandling.
Som avslutning så får du en extra omgång av din numer så ömma nacke i form av värmebehandling.
OBS! Känsliga tittare ombeds att klicka vidare
Hon har haft den där struten snart tre veckor, men förhoppningsvis så är den borta på fredag.
Och en mera fantastisk katt än hon finns bara inte
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Och på det lägger jag Kattkopf:s egna näringsrika mousse bestående av hormoslyrer och annan DDT, med påföljande värmebehandling.
Logga in
Skapa konto
Som avslutning så får du en extra omgång av din numer så ömma nacke i form av värmebehandling.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hon har haft den där struten snart tre veckor, men förhoppningsvis så är den borta på fredag.
Logga in
Skapa konto
Och en mera fantastisk katt än hon finns bara inte
Ser fint ut nu! Torrt o fint färg runt..Noramasen skrev:
Sätt dig djupt ner i salongstolen så ska jag se till att håret ditt får en bra grund för tillväxt.
[bild]
[bild]
[bild]
[bild] [bild]
Hon har haft den där struten snart tre veckor, men förhoppningsvis så är den borta på fredag.[bild]
Och en mera fantastisk katt än hon finns bara inte![]()
Skönt o bli av med struten till jul!
Absolut efterlängtat med strutborttagning, och tillträde till det som finns utanför väggarna. Det ser bra ut egentligen på undersida svans också, men hon ska in till veterinären på fredag och då är det nog klart för utgång med obligatoriska tokrusningarSnigla skrev:
Nu hörrni får ni lite frågor att bita i;
* långresa över julen, katten måste följa med. Blir cirka 7 timmar i bilen. Kissar katter på kommando om man ställer lådan i baksätet i halvlek?
* har katter "tillväxtfaser" som småbarn? Han är 1,5 år och äter ibland 5 ggr på en halvtimme.
* hur vanligt är det med stressmage hos katt? Vid 3 tillfällen när vi haft gäster har han bajsat på golvet jämte kattlådan. Läste att detta kan vara ett stressbeteende.
Tack för era kloka tankar!
* långresa över julen, katten måste följa med. Blir cirka 7 timmar i bilen. Kissar katter på kommando om man ställer lådan i baksätet i halvlek?
* har katter "tillväxtfaser" som småbarn? Han är 1,5 år och äter ibland 5 ggr på en halvtimme.
* hur vanligt är det med stressmage hos katt? Vid 3 tillfällen när vi haft gäster har han bajsat på golvet jämte kattlådan. Läste att detta kan vara ett stressbeteende.
Tack för era kloka tankar!
Mina fem öre:
Våra katter klarar i stort sett en sådan resa utan låda men vi brukar göra som du planerar, antingen en bensträckare i sele eller lådan utställd, inkl möjlighet att dricka vatten. Funkar i regel bra. Brukar inte ge dom mat på en så pass begränsad restid.
Vår treåring Dino har en årscykel, äter som en tok på sommaren och går ändå ner i vikt, soffar till sig på hösten och blir större, äter mindre på vintern osv, så ja - troligen en tillväxtfas.
Stressmage har jag inte upplevt, dom håller sig undan när vi har främmande, vilket troligen beror på att det är en halvt unik händelse.
Våra katter klarar i stort sett en sådan resa utan låda men vi brukar göra som du planerar, antingen en bensträckare i sele eller lådan utställd, inkl möjlighet att dricka vatten. Funkar i regel bra. Brukar inte ge dom mat på en så pass begränsad restid.
Vår treåring Dino har en årscykel, äter som en tok på sommaren och går ändå ner i vikt, soffar till sig på hösten och blir större, äter mindre på vintern osv, så ja - troligen en tillväxtfas.
Stressmage har jag inte upplevt, dom håller sig undan när vi har främmande, vilket troligen beror på att det är en halvt unik händelse.
Resan:
Olika med olika katter, mina brukar kissa på sig även på kortare resor (typ 10 minuter till veterinären) så jag har ett tjockt täcke och några lager små handdukar i botten på buren. Täcket sväljer allt kiss, handduken bajs, bara att ta bort den, slänga bajset och lägga handduken i en ihopknuten påse.
Att ta rast har jag aldrig ens övervägt, men var isåfall noga med att ha sele på katten och koppla den när ni öppnar buren för att låta den få på lådan, det är inte roligt om den tar tillfället i akt och råkar rymma.
Tillväxt: Absolut kan det vara en slutspurt. Eller så behövs det en avmaskning.
Bajs bredvid lådan: Protest, gillar inte "främmat". Var noga med att be alla besökare att ignorera katten. En sådan katt måste få bestämma helt själv om han vill träffa dem eller inte.
Olika med olika katter, mina brukar kissa på sig även på kortare resor (typ 10 minuter till veterinären) så jag har ett tjockt täcke och några lager små handdukar i botten på buren. Täcket sväljer allt kiss, handduken bajs, bara att ta bort den, slänga bajset och lägga handduken i en ihopknuten påse.
Att ta rast har jag aldrig ens övervägt, men var isåfall noga med att ha sele på katten och koppla den när ni öppnar buren för att låta den få på lådan, det är inte roligt om den tar tillfället i akt och råkar rymma.
Tillväxt: Absolut kan det vara en slutspurt. Eller så behövs det en avmaskning.
Bajs bredvid lådan: Protest, gillar inte "främmat". Var noga med att be alla besökare att ignorera katten. En sådan katt måste få bestämma helt själv om han vill träffa dem eller inte.
Slår ihop två av dina frågeställningar till en - min empiriska studie (fyra egna katter, två hos mina föräldrar) ger att katter kan bli åksjuka, eller om det är stress av att åka bil, svårt att säga, så bara en liten sak att ha i åtanke då lös-i-magen-pruttar brukar stinka rätt bra och så renliga djur som katter är så blir de ju totalt olyckliga om det fastnar i pälsen ocksåMariaiÖstergötland skrev:
Vår katt, Katten, åker gärna bil men bara i sele, inte i bur. Han håller sig. Vi har dock inte åkt 7 timmar men vi har varit på resande fot så länge (inklusive besök hos släktingar) och då går han inte på lådan.
När jag åkte tåg med hundar förr i världen var det ofta katter med (djurkupé) och det hände en del olyckor i kattburarna minns jag så extra filtar eller vad ni nu brukar ha i buren är nog bra. Våtservetter till baby är bra om man behöver torka av katten.
När jag åkte tåg med hundar förr i världen var det ofta katter med (djurkupé) och det hände en del olyckor i kattburarna minns jag så extra filtar eller vad ni nu brukar ha i buren är nog bra. Våtservetter till baby är bra om man behöver torka av katten.
Bra tips om att ha absorberande material i botten på buren! Hade helt glömt bort det - När jag höll på med kattutställningar åkte vi ju ganska mycket tåg med missarna och då brukade jag ha såna där absorberande filtar som BVC har på sina skötbord. Men jag minns inte hur jag fick tag på dom… möjligen apoteket, det var länge sedan med både blöjbarn och kattutställningar. Numera får dom en gosig pläd som nog inte suger upp speciellt bra.
Tack för era svar! En följdfråga: avmaskning? Är det aktuellt hos innekatter, kan de få parasiter via maten tex?
Känner man ingen som får skydden utskrivna pga inkontinens finns bäddskydd på apoteket bara fråga eller beställ från ApoteaM Mseli skrev:Bra tips om att ha absorberande material i botten på buren! Hade helt glömt bort det - När jag höll på med kattutställningar åkte vi ju ganska mycket tåg med missarna och då brukade jag ha såna där absorberande filtar som BVC har på sina skötbord. Men jag minns inte hur jag fick tag på dom… möjligen apoteket, det var länge sedan med både blöjbarn och kattutställningar. Numera får dom en gosig pläd som nog inte suger upp speciellt bra.
Maria T skrev:
Slår ihop två av dina frågeställningar till en - min empiriska studie (fyra egna katter, två hos mina föräldrar) ger att katter kan bli åksjuka, eller om det är stress av att åka bil, svårt att säga, så bara en liten sak att ha i åtanke då lös-i-magen-pruttar brukar stinka rätt bra och så renliga djur som katter är så blir de ju totalt olyckliga om det fastnar i pälsen också![]()
I somras åkte vi ett par resor och han bajsade varje gång, löst. Och en halvt panikslagen katt hinner marineras ganska bra innan man hittar en parkeringsficka.Jiji skrev:
Vår katt, Katten, åker gärna bil men bara i sele, inte i bur. Han håller sig. Vi har dock inte åkt 7 timmar men vi har varit på resande fot så länge (inklusive besök hos släktingar) och då går han inte på lådan.
Efter lite googling testade vi att ta bort maten från kvällen innan resa (såklart ha kvar vattnet) och spraya transportburen med Felliway innan, och peppar peppar så blev det inga olyckor i bilen de följande gångerna. Men de resorna var på 30 min-4 timmar, julhelgens resa blir en prövning...