1 302 530 läst ·
14 592 svar
1303k läst
14,6k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Jag rekommenderar inte @MariaiÖstergötland att skaffa tofflor liknande dessa.
Blir garanterat Onda Ögat om du gör det!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blir garanterat Onda Ögat om du gör det!
AliExpress i Ryssland förstås!MariaiÖstergötland skrev:
Logga in
Skapa konto
Om det sen går eller är lämpligt att handla därifrån är en annan fråga.
Nöjer du dig med liknande och vill betala kanske dessa kan vara något:
Logga in
Skapa konto
Annars ger Google massvis med andra alternativ.
Kan vara en begynnande födoämnesallergi. Jag har haft en katt med liknande sår och plötsligt en dag hade han ett vätskande så storlek handflata på halsen! Jag trodde först det var någon av hundarna som var skyldig, men det var fiskproteinet som finns i nästan varenda förbannade matsort numera.MariaiÖstergötland skrev:
Katten är borta sedan många år, men jag är fortfarande nojig med fiskprotein till katterna.
Ja, jag läste om allergi också... Vi har visserligen bytt från kattungemat till vuxenmat, men det är samma märke och ungefär samma smaker som innan...E Elektra skrev:Kan vara en begynnande födoämnesallergi. Jag har haft en katt med liknande sår och plötsligt en dag hade han ett vätskande så storlek handflata på halsen! Jag trodde först det var någon av hundarna som var skyldig, men det var fiskproteinet som finns i nästan varenda förbannade matsort numera.
Katten är borta sedan många år, men jag är fortfarande nojig med fiskprotein till katterna.
Ja, min som blev dålig hade ju utan problem ätit maten tidigare tills det plötsligt tippade över och det blossade tyvärr upp igen så fort han åt något med fiskprotein.MariaiÖstergötland skrev:
Ok... vet du om just fiskprotein är vanligt att de är allergiska mot? Känns väldigt tids- och pengakrävande att köpa hem alla sorters mat på marknaden och testa sig fram ingrediens för ingrediens....E Elektra skrev:
Ja, tyvärr. Det finns allergimat att köpa men börja med att kontakta veterinär först för en utredning, har ni tur är det inte allergi.MariaiÖstergötland skrev:
Nej, det är ju det luriga men det var så det började för oss. Vid allergiutredningarna senare så hittade vi massor som han var allergisk emot så det tippade över rejält när det satte igång. Vi bodde inom tullarna då och han vara bara inne, fanns inte en björk någonstans men han visade sig vara allergisk mot björk, gråbo och en massa annan skit. Vi tog både blodprover och gjorde pricktest, täcktes till stor del av Agria så det blev inte så dyrt.MariaiÖstergötland skrev:
Det KAN ju också vara så enkelt som att han varit i slagsmål.MariaiÖstergötland skrev:
Gustav har ofta sår i och runt öronen då han slagits,
många gånger t o m värre än det ser ut på din katt.
Bäst är ju att låta en veterinär avgöra. Lycka till!
Fick ta hand om en överkörd katt på vägen hem idag. Den var fortfarande varm, så olyckan hade nog hänt precis innan jag kom.
Lyfte ner katten i en påse och la den i diket bredvid.
Skrev ett inlägg på vår lokala FB grupp.
Tog ett kort på katten, men la inte upp det, om ägaren hör av sig kan de få bilden på PM.
Bilden var inte så mysig, om man så säger.
Lyfte ner katten i en påse och la den i diket bredvid.
Skrev ett inlägg på vår lokala FB grupp.
Tog ett kort på katten, men la inte upp det, om ägaren hör av sig kan de få bilden på PM.
Bilden var inte så mysig, om man så säger.