1 356 734 läst ·
15 273 svar
1357k läst
15,3k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
När det byggs ny kattställning måste man givetvis inspektera. Wiira var inte imponerad i det här stadiet och undrade varför den var så liten
Den fick dock godkänt av 3 av tjejerna när den var klar
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den fick dock godkänt av 3 av tjejerna när den var klar
Logga in
Skapa konto
Administrator
· Skåne
· 8 670 inlägg
Vilken dag det har varit idag för Doris. Solen skiner och en mus har fastnat i avloppsrännan.
I flera timmar sprang hon fram och tillbaka efter musen i rännan. Och ibland en paus för att rulla runt i solen.
Fortsättning följer ...
I flera timmar sprang hon fram och tillbaka efter musen i rännan. Och ibland en paus för att rulla runt i solen.
Logga in
Skapa konto
Fortsättning följer ...
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Nu har musen kommit fram. Doris bar stolt musen i nackskinnet fram till mig. Sedan släppte hon musen och lät den springa runt lite.
Det känns som om hon inte riktigt bestämt sig för om musen är hennes kompis eller mat (tror inte hon är hungrig, hon gillar fisk bäst).
Vad jag vet lever musen än men att de springer runt på baksidan.
Men kampen känns ojämn på något sätt, Doris är en jätte jämfört med musen. Jag hann mata den med lite kex innan jag gick in igen.
Det känns som om hon inte riktigt bestämt sig för om musen är hennes kompis eller mat (tror inte hon är hungrig, hon gillar fisk bäst).
Vad jag vet lever musen än men att de springer runt på baksidan.
Men kampen känns ojämn på något sätt, Doris är en jätte jämfört med musen. Jag hann mata den med lite kex innan jag gick in igen.
Idag på alla hjärtans dag så blev jag glatt överraskad då jag slapp ta disken. Men vilket tjatter det var över vilka sysslor var och en skulle ha.
- Jag är fläng och sitter snart med "näsan" under vattnet jag. fniss fniss
- Jag tar glasen!
- Nä! De tog du i fjol också, så du får ta torken i år.
- Jaja! Märkligt vilket minne du fick plötsligt då.
- Det spelar ingen roll hur utnyttjar mitt handikapp vad gäller minnet. DU tar glasen och därmed så jämt!
- Morr!
Som morsa till er två så får jag väl lov att ta och börja med tallrikarna själv då. Hrrmpf. Men det blir tidigt kväller för er två kan jag säga.
- Jag är fläng och sitter snart med "näsan" under vattnet jag. fniss fniss
- Jag tar glasen!
- Nä! De tog du i fjol också, så du får ta torken i år.
- Jaja! Märkligt vilket minne du fick plötsligt då.
- Det spelar ingen roll hur utnyttjar mitt handikapp vad gäller minnet. DU tar glasen och därmed så jämt!
- Morr!
Logga in
Skapa konto
Som morsa till er två så får jag väl lov att ta och börja med tallrikarna själv då. Hrrmpf. Men det blir tidigt kväller för er två kan jag säga.
Logga in
Skapa konto
Vet inte riktigt om jag ska oroa mig inför vårstädningen i logen/stall..
Nisse gillar visserligen o köra rally i snön.. men det är lite kallt att vara ute på samma sätt som ”vanligt”.. även om han gör tappra försök att gå ut
.. han har dock två dörrar att välja på och senaste veckan/veckorna har han valt dörr 2 ist för 1
Dvs till världens största lekplats för liten katt..
Han får hemskt gärna vara där o jaga möss.. och slappa på isoleringen, hoppa mellan takbjälkarna, klättra på murarna, kolla in gästlgh och sitta och titta ut genom takfönstret
(trodde jag såg i syne, när jag såg hans nos o öron dyka upp i takfönstret på andra sidan gården)..
MEN.. undrar om jag borde ställa dit en låda

Nisse gillar visserligen o köra rally i snön.. men det är lite kallt att vara ute på samma sätt som ”vanligt”.. även om han gör tappra försök att gå ut
.. han har dock två dörrar att välja på och senaste veckan/veckorna har han valt dörr 2 ist för 1
Dvs till världens största lekplats för liten katt..
Han får hemskt gärna vara där o jaga möss.. och slappa på isoleringen, hoppa mellan takbjälkarna, klättra på murarna, kolla in gästlgh och sitta och titta ut genom takfönstret
MEN.. undrar om jag borde ställa dit en låda
ibland har han varit där hela dagen.. och det är ju inte så att han kan öppna ytterdörren och gå ut (el in) om han blir nödig.. (han fyller dock lådan ”inne” till bredden..).Z znitz skrev:
Men hm.. lika bra att ställa ut en tror jag.. vill inte han ska få nån ovana - eftersom vi både inreder mer där och vi faktiskt har en lgh med möbler i andra änden!
Logga in
Skapa konto
"Bäst att vakta på matte, annars kliver hon bara upp och ramlar."
Igår snubblade jag på katten och skadade mig ganska illa. Sedan jag kom hem från sjukvårdsbesöket har katten legat antingen på mig eller kloss intill.
Renoverare
· Stockholm
· 20 281 inlägg