Min minsta hälsar att gnaga kattonger som en hamster är mycket mer effektivt än en tandborste! :sweat:

• Gilla
  • Haha
Igen och 4 till
  • Laddar…
Hittade en gammal bild på en av hennes värsta kattong-gnagningar

Katt bredvid en kartong med tydliga gnagspår och papperskasse på ett rörigt golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hon har lugnat ner sig med gnagande på senare år, men händer fortfarande rätt frekvent :sweat:
Det är tokidéer som detta som hon har fått smeknamnet "monstret" ifrån :p

• Gilla
  • Haha
Igen och 5 till
  • Laddar…
Tandborstning är ett effektivt sätt att förhindra FORL men framför allt är det ett bra sätt att vänja djuren vid att man får titta i munnen på dem.

Det är nog inte så vanligt att borsta tänderna på katter men vi borstar på hundarna och då går katten på samma besvär.

• Gilla
Vildparti och 5 till
  • Laddar…
S scim skrev:
Älskar katter, men sambon är inte lika imponerad. Men tids nog ska jag nog mygla in en...tills dess håller jag till godo med morsans monster Maximilliam, som här äter upp hundens mat:

[bild]
Bara det det inte är enda maten han äter, hundmat innehåller inte allt katter behöver. Däremot går det utmärkt tvärtom, kattmat är fullvärdig kost för både katt och hund

• Gilla
Lucif3r
  • Laddar…
Den här gången har det inte varit helt problemfritt att introducera en ny katt i hemmet. Thania som är tre år är inte särskilt förtjust i sin nya kompis Ester. Jag hoppas det blir bättre när den lille blir lugnare och inte ska leka och följa efter den stora 24/7.
Två katter står inomhus, den äldre katten ser skeptisk ut medan den yngre verkar uppmärksam.
Skapa konto

• Gilla
johel572 och 8 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Tandborstning är ett effektivt sätt att förhindra FORL men framför allt är det ett bra sätt att vänja djuren vid att man får titta i munnen på dem.

Det är nog inte så vanligt att borsta tänderna på katter men vi borstar på hundarna och då går katten på samma besvär.
Rasmus får man titta i munnen på, Bärra är inte lika imponerad.:oops:
Borsta tänderna är dock ingen favorit hos Rasmus. :cool:

• Gilla
Igen och 2 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:

Och ja, nu när jag kommit hem och kunna höra med facit (min kära fru), så stämmer mitt halvdåliga minne.
Jag fick nå svaga minnen när förra inlägget skrevs att Rasmus är drabbad FORL, och mycket riktigt 2 tänder tappade, och en huggis som gått av, hoppas inte Bärra är skyldig för han ser inte ut att ha dåligt samvete... :whistle:
Var nog efter det som det blev prat om att hålla koll och borsta.:thinking:

• Ledsen
  • Gilla
Igen och 2 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Den här gången har det inte varit helt problemfritt att introducera en ny katt i hemmet. Thania som är tre år är inte särskilt förtjust i sin nya kompis Ester. Jag hoppas det blir bättre när den lille blir lugnare och inte ska leka och följa efter den stora 24/7.
[bild]
Jag ser att Thania har dragit upp en gräns för den lilla. Smart katt :love:.

• Gilla
  • Haha
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Jag ser att Thania har dragit upp en gräns för den lilla. Smart katt :love:.
Ja visst, dammsugarsladden är perfekt, startar jag sedan dammsugaren så flyr dom åt varsitt håll (y) Dammsugarens revir inkräktar dom inte på :rofl:

• Haha
  • Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
Bildigenkänningsprogram har visst svårt att skilja på katter och croissanter... :crysmile:
Kollage av jämförande bilder med katter och croissanter som visar liknande former och färger.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 14 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Bildigenkänningsprogram har visst svårt att skilja på katter och croissanter... :crysmile:
[bild]
Där hade Rasmus kunnat kvala in :love:

• Gilla
Igen och 1 till
  • Laddar…
Jag fick inte städa idag.
Tack Lucy!

hJdqMidkAQgp81BsNKGaoOoQuoG5ZxiTmtUWNjT0-aeeUXhtumJBjOs8A5YLt8DGaks767UtJ_2hCsU4_d3zcfGAhHglrBiW-UiIxCFGrsO8pr4GfX9iR8CEoRRSpHVFdKjmGyGfNgnJw8EFezdChTrZLbRVgx6WCmwgfrI0le5Rg3kqJPQ_AV9h2mV2VOe__oMz6pSkc6KJ5bqWWcj1X2vbe19cniRDQ2dD8FJ5aCqa5mUpj79iMl0_HVg7kuqX5qjpU8PtPkFVqYbzZ-r1zyNojL8QFUjG9ste0JBXtlLiUDX2ERL3tHfzbMJADed34_CTQ06-qJHIUnAg1D-g7SSEgR2SdY-0k39L9WlT1nlTiVR4mb82lDXgsXA3XgK_xDQvBSORJqIZKP7ey8Fa96PRXEGc8ZBfEAWuOVSHkmO_Gkcw96sJQfCQ0RvTApL4s89va6QUrYQcvPQ1FdnMD1yDhFRvwmNJNan5MAZFgSwmzZgi78gh9q3ManleiiaomforknmMfJfRrNMqL3t2c0aWyEwLN2_k3Nl7yUGvIm9KvYSwbIBxm9Hmczcc4YqdMupLtq7Bg49gtatchTIckl0JL_78rMd0em5RkgVi3WdSb3t8yYkZdBBQdYHdhMyYfsmenvRFCESyyk_WLpTSevffMNoO1OilOwG8ZHTfYxKm_r53bL1tuBMXn3a-Zw=w658-h877-no

ltHbb4iJVdp7IA6mbDalnx7LkpFE7kaGubWZbK8l5NXPl_UZJUY4bStJcJ-6v5yvBG248B-C44gsC_OkacLKXtEaxSkgMVPE0d-gwQv_nHhlF0HFuZ8el3SCkWUohR7aIooplt0ZEeOSvMSNnMQy9B_fBJOLsWPg5xTsNvezU1lmZvz8SUZ0Lh5ejrLeJoKykFoQdNEpVp4Hzp0F_C9Ca5B6S1WF8VHPkFjFyfRbUA3IeveA0CCoRdCsSFKxpdcL8eDFrFsGO0whydrJnkVnwEFfXICcXGW0cA1BflEwm1PU959Yfi2A0WGK8ebKZBLvIuDELesUFP9zEYqs-vMhemnIVz1_9U6xaaEfRyyQAjGtpntgAw5EwENX0HRoIuYwmMHBYHNAxs-2ZB83ioKEGJ59QJBb42weIIYp3ZVOmAgYjmx8Mrd6M4zESpirDdoXuDrt2l2tc4T601epVoANBA2kGtyp94R3ZcHDY5PS9dYVZc7VU2jtgbYmCwUTsY3oaVb4GSbOESvr_Pi6ZpchbBLqYMYDrz-NNQvUzu_Z9pMu_-3ZvAZ-OxNOZbrb3pifwgcs7iuSYgTTFFL91iJvQ3esPNf0L6CarwtTrl1g3FyI0RVwi-Y2SKzs-BSvvLgJqcEoVsdbzvt_gdQ1-DcT5Rrc8e4bhFjIqAbLOof-XxtypeY6fnYFLKcxfgk6mg=w1094-h821-no

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Igen och 15 till
  • Laddar…
Två sovande orange katter på olika nivåer i en vit katträd, bredvid en hylla med filmer.
Skapa konto

• Gilla
yonna och 9 till
  • Laddar…
Lycka för en äldre katt, är att kunna dricka ur kranen, fast hoomansen krånglat till det med besvärliga handfat.
En äldre orange katt dricker vatten från en öppen kran över ett runt handfat.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Lill72 och 11 till
  • Laddar…
Karlia
Så nära varandra de kommer (katthög om Signe fick bestämma, Svea som ensamkatt om hon fick bestämma)

Min uppgift är tydligen att öppna dörren idag, båda kissarna verkar ha glömt bort hur kattluckan används.. Eller om de hoppas att det ska vara lite varmare när jag öppnar.. Två katter nära en dörr, en vid kattluckan och en på en klätterställning, ser ut att vänta.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Igen och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.