1 303 351 läst ·
14 592 svar
1303k läst
14,6k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Hittade en gammal bild på en av hennes värsta kattong-gnagningar
Hon har lugnat ner sig med gnagande på senare år, men händer fortfarande rätt frekvent
Det är tokidéer som detta som hon har fått smeknamnet "monstret" ifrån
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hon har lugnat ner sig med gnagande på senare år, men händer fortfarande rätt frekvent
Det är tokidéer som detta som hon har fått smeknamnet "monstret" ifrån
Tandborstning är ett effektivt sätt att förhindra FORL men framför allt är det ett bra sätt att vänja djuren vid att man får titta i munnen på dem.
Det är nog inte så vanligt att borsta tänderna på katter men vi borstar på hundarna och då går katten på samma besvär.
Det är nog inte så vanligt att borsta tänderna på katter men vi borstar på hundarna och då går katten på samma besvär.
Bara det det inte är enda maten han äter, hundmat innehåller inte allt katter behöver. Däremot går det utmärkt tvärtom, kattmat är fullvärdig kost för både katt och hundS scim skrev:
Den här gången har det inte varit helt problemfritt att introducera en ny katt i hemmet. Thania som är tre år är inte särskilt förtjust i sin nya kompis Ester. Jag hoppas det blir bättre när den lille blir lugnare och inte ska leka och följa efter den stora 24/7.
Logga in
Skapa konto
Rasmus får man titta i munnen på, Bärra är inte lika imponerad.Jiji skrev:
Borsta tänderna är dock ingen favorit hos Rasmus.
Och ja, nu när jag kommit hem och kunna höra med facit (min kära fru), så stämmer mitt halvdåliga minne.Jiji skrev:
Jag fick nå svaga minnen när förra inlägget skrevs att Rasmus är drabbad FORL, och mycket riktigt 2 tänder tappade, och en huggis som gått av, hoppas inte Bärra är skyldig för han ser inte ut att ha dåligt samvete...
Var nog efter det som det blev prat om att hålla koll och borsta.
Jag ser att Thania har dragit upp en gräns för den lilla. Smart kattLill72 skrev:
Så nära varandra de kommer (katthög om Signe fick bestämma, Svea som ensamkatt om hon fick bestämma)
Min uppgift är tydligen att öppna dörren idag, båda kissarna verkar ha glömt bort hur kattluckan används.. Eller om de hoppas att det ska vara lite varmare när jag öppnar..
Min uppgift är tydligen att öppna dörren idag, båda kissarna verkar ha glömt bort hur kattluckan används.. Eller om de hoppas att det ska vara lite varmare när jag öppnar..
Logga in
Skapa konto