1 302 253 läst ·
14 592 svar
1302k läst
14,6k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Karlia skrev:
Jag håller på att bli tokig på min ena... Hon kommer in med byte, släpper av det(levandes) och springer iväg, sen får jag springa runt och försöka få tag på eländet istället.
Hon släpar in allt, näbbmöss, stora feta riktiga råttor, åkersork, fåglar av alla dess slag... En dag kom jag upp till en skata nedanför sängen(död, som tur var).
Hon är relativt duktig på att nacka fåglar, eller iaf skada dom så pass att dom knappt kan röra sig. Men gnagarna? Nänä, dom är minsann lika pigga efter hon släpper dom som dom var innan hon fångade dom
En av mina andra släpade in en stor jäkla ekorre en gång
Nu inatt vaknade vi med en råtta i sängen. Min kära kvinna blev helt skärrad. Katten nöjd som satan...L Lucif3r skrev:Jag håller på att bli tokig på min ena... Hon kommer in med byte, släpper av det(levandes) och springer iväg, sen får jag springa runt och försöka få tag på eländet istället.
Hon släpar in allt, näbbmöss, stora feta riktiga råttor, åkersork, fåglar av alla dess slag... En dag kom jag upp till en skata nedanför sängen(död, som tur var).
Hon är relativt duktig på att nacka fåglar, eller iaf skada dom så pass att dom knappt kan röra sig. Men gnagarna? Nänä, dom är minsann lika pigga efter hon släpper dom som dom var innan hon fångade dom
En av mina andra släpade in en stor jäkla ekorre en gångHur hon fick tag på den, eller hur hon orkade dra in den, lär jag aldrig få svar på...
Var glad - vår ungkatt har en jobbig tendens att släpa in halvätna djur som hon inte bjuder på. Dvs de hamnar i ett hörn under sängen. Vi hittar dem efter ett par dagar genom att följa lukten ..L Lucif3r skrev:Jag håller på att bli tokig på min ena... Hon kommer in med byte, släpper av det(levandes) och springer iväg, sen får jag springa runt och försöka få tag på eländet istället.
En av mina andra släpade in en stor jäkla ekorre en gångHur hon fick tag på den, eller hur hon orkade dra in den, lär jag aldrig få svar på...
Under sängen tittar jag varje kväll innan jag lägger mig, det lärde jag mig att göra för nio år sedan.. Men visst, med katter som drar in byte så missar man något förr eller senare. Det finns ju så många ställen att gömma och glömma dem.
Ni vet känslan när brorsan har godare mat..?!
Jag tror nästan Rasmus är så smart att han sitter kvar tills luckan på matmaskinen stängts.
Till Bärras förtret..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tror nästan Rasmus är så smart att han sitter kvar tills luckan på matmaskinen stängts.
Till Bärras förtret..
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Lilla katten hoppar upp på bänken för att vara först till maten. Hon äter från sin skål, sedan slickar hon ur kartongen för att till sist hoppa ner och äta från Sveas fat.
Hemma hos syskonen stod hon mitt i maten och morrade medans hon åt, så lugnare har hon blivit
Hemma hos syskonen stod hon mitt i maten och morrade medans hon åt, så lugnare har hon blivit
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg