Karlia
Snyggt uppradade!

Karlia Karlia skrev:
Efter att ha vaknat med en död fågel i sängen har jag bett dem att inte ge mig frukost på sängen något mer. Det har funkat! Men levande byte fortsätter de att komma in med.

Jag håller på att bli tokig på min ena... Hon kommer in med byte, släpper av det(levandes) och springer iväg, sen får jag springa runt och försöka få tag på eländet istället. :sweat:
Hon släpar in allt, näbbmöss, stora feta riktiga råttor, åkersork, fåglar av alla dess slag... En dag kom jag upp till en skata nedanför sängen(död, som tur var).
Hon är relativt duktig på att nacka fåglar, eller iaf skada dom så pass att dom knappt kan röra sig. Men gnagarna? Nänä, dom är minsann lika pigga efter hon släpper dom som dom var innan hon fångade dom :rolleyes:

En av mina andra släpade in en stor jäkla ekorre en gång :surprised: Hur hon fick tag på den, eller hur hon orkade dra in den, lär jag aldrig få svar på...

• Wow
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
L Lucif3r skrev:
Jag håller på att bli tokig på min ena... Hon kommer in med byte, släpper av det(levandes) och springer iväg, sen får jag springa runt och försöka få tag på eländet istället. :sweat:
Hon släpar in allt, näbbmöss, stora feta riktiga råttor, åkersork, fåglar av alla dess slag... En dag kom jag upp till en skata nedanför sängen(död, som tur var).
Hon är relativt duktig på att nacka fåglar, eller iaf skada dom så pass att dom knappt kan röra sig. Men gnagarna? Nänä, dom är minsann lika pigga efter hon släpper dom som dom var innan hon fångade dom :rolleyes:

En av mina andra släpade in en stor jäkla ekorre en gång :surprised: Hur hon fick tag på den, eller hur hon orkade dra in den, lär jag aldrig få svar på...
Nu inatt vaknade vi med en råtta i sängen. Min kära kvinna blev helt skärrad. Katten nöjd som satan...

• Haha
  • Gilla
FredrikR och 8 till
  • Laddar…
L Lucif3r skrev:

Var glad - vår ungkatt har en jobbig tendens att släpa in halvätna djur som hon inte bjuder på. Dvs de hamnar i ett hörn under sängen. Vi hittar dem efter ett par dagar genom att följa lukten ..

• Wow
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 2 till
  • Laddar…
Karlia
Under sängen tittar jag varje kväll innan jag lägger mig, det lärde jag mig att göra för nio år sedan.. Men visst, med katter som drar in byte så missar man något förr eller senare. Det finns ju så många ställen att gömma och glömma dem.

Tid för lite bondning mellan Enzo och Tarzan.

• Gilla
  • Älska
Snigla och 19 till
  • Laddar…
Ni vet känslan när brorsan har godare mat..?!
Två katter äter från skålar i ett kök, den ena väntar medan den andra äter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två långhåriga orange katter vid en automatisk matmaskin, en äter och en väntar.
Skapa konto

Jag tror nästan Rasmus är så smart att han sitter kvar tills luckan på matmaskinen stängts. ;)
Till Bärras förtret.. :crysmile:

• Haha
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 8 till
  • Laddar…
Skulle bara byta en glödlampa
En stege i en hall med en leopardmönstrad pläd, en tänd taklampa ovanför och en öppen dörr som speglar hallen.
Skapa konto

Vem är det där i spegeln!
En bengalkatt sitter på en stege speglad i en stor väggspegel under renovering.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Fadai och 8 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Ni vet känslan när brorsan har godare mat..?!
Jo tack, det där känner jag väl igen. Jag har ju 4 damer, alla har varsinn matskål, men ändå sitter dom och trängs vid 1 skål :sweat:
Ibland går dom på rad och tar en tugga från varje skål som om det vore en buffé :p

• Haha
Karlia och 3 till
  • Laddar…
Karlia
Lilla katten hoppar upp på bänken för att vara först till maten. Hon äter från sin skål, sedan slickar hon ur kartongen för att till sist hoppa ner och äta från Sveas fat.

Hemma hos syskonen stod hon mitt i maten och morrade medans hon åt, så lugnare har hon blivit :)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Snäääääla, du ska ju inte ha den

Katt tittar fram bakom bord med skärbräda med köttrester och vinglas på bordsskiva.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
elpaco och 17 till
  • Laddar…
En sömnig katt som ligger och vilar huvudet på en blå fåtölj.
Skapa konto

Unga fröken Utslagen

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Snigla och 11 till
  • Laddar…
Karlia
Rensningshjälp. En katt sitter på ett köksbord bredvid en sil och svampar, med rengöringsverktyg i förgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
OestlundJ och 17 till
  • Laddar…
J
I väntan på att blir stor nog för att gå ute får man jaga det som finns inne... strumpor i badkaret är en favorit.

• Kattunge leker med en strumpa i ett vitt badkar.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 15 till
  • Laddar…
Karlia
Hos veterinären - det finns bättre ställen att vara på tycker Svea. En trefärgad katt som sitter på ett undersökningsbord hos veterinären.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Marlen Eskilsson och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.