1 356 796 läst ·
15 273 svar
1357k läst
15,3k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Musse samlar på simglasögon 
https://mitti.se/nyheter/segeltorpsmissen-simglasogon-rikskandis/?omrade=hela-stockholm&view=app
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://mitti.se/nyheter/segeltorpsmissen-simglasogon-rikskandis/?omrade=hela-stockholm&view=app
När vi är på landet har vi haft ett himla sjå med att få katten att dricka ordentligt. Bristen på rinnande vatten och akvarier har varit besvärande. Kom i håg att vatten är kattens hobby. Han dricker framför allt från akvarier hemma.
Det är inte riktigt görligt att ha akvarium i fritidshuset så jag har köpt den ena dricksfontänen efter den andra. Inget har funkat. Men nu tror jag att det är löst.
En överbliven akvariepump och en livsmedelsgodkänd plasthink med hål i locket. - inte riktigt som ett akvarium men nära nog uppenbarligen .
Dock...inte så vackert... Just nu gör det inget för vi använder inte det här rummet men den dagen kommer ju.. Och då vill jag inte ha en ful plastlåda på bordet. Nåja man kan inte få allt. Katten kanske får ha ett eget rum?
Logga in
Skapa konto
Det är inte riktigt görligt att ha akvarium i fritidshuset så jag har köpt den ena dricksfontänen efter den andra. Inget har funkat. Men nu tror jag att det är löst.
Logga in
Skapa konto
En överbliven akvariepump och en livsmedelsgodkänd plasthink med hål i locket. - inte riktigt som ett akvarium men nära nog uppenbarligen .
Dock...inte så vackert... Just nu gör det inget för vi använder inte det här rummet men den dagen kommer ju.. Och då vill jag inte ha en ful plastlåda på bordet. Nåja man kan inte få allt. Katten kanske får ha ett eget rum?
Bra jobbat! Det viktigaste är att Katten får allt den vill ha. Eget rum och smaksatt vatten, ”fisksmak”, texJiji skrev:
När vi är på landet har vi haft ett himla sjå med att få katten att dricka ordentligt. Bristen på rinnande vatten och akvarier har varit besvärande. Kom i håg att vatten är kattens hobby. Han dricker framför allt från akvarier hemma. [bild]
[bild]
Mina dricker bra men bara ur människoglas, lattemodell, som helst ska stå på ett bord...
Det är ofta kö till vattenglas på nattygsborden. En kö som går över människornas ansikten...
Föregångare har föredragit jättestora salladsskålar, stl XXL eller stora kastruller på diskbänken. Och gärna plumsat i leksaker där, som smaksättare kanske
Djupt vatten och ingen plast inblandad, ska de va. Lägsta kravet för en katt kanske
V
Vår katt har ett starkt intresse även för toaletter. Tyvärr saknas även sådan på landet. Det är faktiskt svårt att tänka sig värre miss-är för den stackars katten än att vara i fritidshuset. Allt en katt behöver för ett nödtorftigt liv saknas. Skandalöst. Någon borde göra något! Detta kan inte få fortgå.hscn skrev:
Precis som våra. Speciellt dagar som idag med blåst och regn - dricker från pölar utomhus och går sedan in för att gå på kattlåda inomhus. Borde ju vara tvärtom...
Resten av dan ligger de och vräker sig i varsin säng. Eller uppe på golvuret. Eller vill bli kelade. De laddar väl sina batterier inför bättre tider (väder)!
Ny dag nya möjligheter att vila. 
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto