Hej alla i Stockholm och ut på Värmdölandet, är det någon som nu år 2025 hittar alkylatbensin som inte är mer än dubbelt så dyr som 98ans?
Aspen meddelade mig förra året att de inte har någon mellan Åkersberga och Dalarö som sålde på pump. Verkar kanske finnas en i Åkersberga, men att åka norr om stan blir en rejäl omväg för mig.
Aspen meddelade mig förra året att de inte har någon mellan Åkersberga och Dalarö som sålde på pump. Verkar kanske finnas en i Åkersberga, men att åka norr om stan blir en rejäl omväg för mig.
Den är i princip dubbelt så dyr som 98 oktan på pump i Åkersberga just nu.S stugfar skrev:Hej alla i Stockholm och ut på Värmdölandet, är det någon som nu år 2025 hittar alkylatbensin som inte är mer än dubbelt så dyr som 98ans?
Ja, är det dubbelt så dyrt på pump så lär man inte hitta det billigare på dunk. Och stordunk/fat ger ingen mängdrabatt jämfört med 5L-dunk... Klart att framställningen och de mindre volymerna påverkar priset, men jag vill hävda att prisskillnaden mot vanlig bensin ökat markant senaste åren, fastän vi borde sett ökade volymer av alkylat.K Kane skrev:
Oklart för mig hur marknadsdynamiken funkar här egentligen. Det är märkligt att Stockholm inte har alkylat på pump på mer än ett ställe och där är det dubbelt så dyrt som 98 oktan. Kanske jag som tror att fler köper alkylat än vad det faktiskt är.
Sökte lite. Det är visst inte så poppis med alkylatbensin. Men visst kunde man tro att det handlar om färg...
https://www.gp.se/livsstil/konsument/manga-nobbar-dyr-akrylat.5cc2597c-c48b-46da-a49f-1104f45f4197
https://www.gp.se/livsstil/konsument/manga-nobbar-dyr-akrylat.5cc2597c-c48b-46da-a49f-1104f45f4197
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Byggföretag med kompetens inom ljudisolering - Stockholm
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Stockholm - söker snabbt tips om billig energideklartionsfirma
Ventilation -
Säljes: Bosch GHO 18V-LI Elhyvel - Stockholm
Säljes, Uthyres & Skänkes -
20st 95mm ISOVER Byggmatta P 36 (Stockholm/Nynäshamn - Sorunda)
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Fuktskadecenter Stockholm - krypgrund avfuktare mögel
Grund & Markarbeten