Har ca 2000 kvm gräsmatta att gödsla. Tänkte jag skulle införskaffa en gödselvagn. Algomins gödselvagn låter bra. Sprider 4,5 meter brett och rymmer 15 kg. Kostar ca 600kr. Någon som har erfarenhet av den? Eller kan rekommendera någon gödselspridare?
Är det typ en sån här du menar? Köpte en dylik på Jula som funkar kanon att gödsla gräsmattan med. Har ungefär samma storlek som dig, lite större till och med (runt 2500) och det tar mig kanske 15 minuter, max, att gödsla gräsmattan. Sprider jämt och bra. Har även använt den för att salta vår grusväg in på tomten, men det var lite mer dumt. Trots tvätt fanns det nog salt kvar sen förra sommaren för när jag skulle använda den i år gick vajern man öppnar spridarhålen med av.
Jag har även märkt att om man inte tvättar av gräsmattegödningen efter användande så kan plasten ta skada, hade en enklare variant från Gardena innan och där typ smälte plasten ihop utan gödningen, så hjulen slutade snurra.
Det är precis en sån jag menar. Men vad bra, då verkar det som att den fyller sin funktion. 15 min låter kanon 👍🏼PerJohan skrev:[bild]
Är det typ en sån här du menar? Köpte en dylik på Jula som funkar kanon att gödsla gräsmattan med. Har ungefär samma storlek som dig, lite större till och med (runt 2500) och det tar mig kanske 15 minuter, max, att gödsla gräsmattan. Sprider jämt och bra. Har även använt den för att salta vår grusväg in på tomten, men det var lite mer dumt. Trots tvätt fanns det nog salt kvar sen förra sommaren för när jag skulle använda den i år gick vajern man öppnar spridarhålen med av.
Jag har även märkt att om man inte tvättar av gräsmattegödningen efter användande så kan plasten ta skada, hade en enklare variant från Gardena innan och där typ smälte plasten ihop utan gödningen, så hjulen slutade snurra.![]()
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 410 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2 410 inlägg
Hade en noname innan som efter ett antal år gav upp. Köpte Gardenas lilla spridare.. Men den är helt urusel x1000. Skulle inte ens ge bort den till min värsta fiende.
Har väl 2500m2 men har helt övergått till att kasta med handen. Så lång tid tar det inte + att man slipper förvara en pryl till som används 7-8ggr per år
Har väl 2500m2 men har helt övergått till att kasta med handen. Så lång tid tar det inte + att man slipper förvara en pryl till som används 7-8ggr per år
Klicka här för att svara