Byggahus.se

Aldrig mera Bauhaus!

44k läst  272 svar

  1. M
    Medlem · Nivå 7
    Eftersom vi nu verkar lämna prissättningen i Bauhaus system vid reor och kommit in på hur lagerhyllorna ser ut så är det dock positivt att man spärrar av gången där trucken ska lyfta ned något från en hylla iaf.
    Hur ofta händer det att dessa lagerhyllor faller ihop likt korthus i Sverige? Bara för att nätet dränks av filmer från hur folk kör bil i Ryssland så slutar inte jag köra bil i Sverige direkt.
    Så vi kan väl lägga ned dessa skrämselpropagandafilmerna från utlandet där man maxbelastar lagerhyllorna i just lager. Jag är inte det minsta orolig att hyllsystemet ska rasa ihop vara sig hos Bauhaus eller godishyllan på Ica.
     
  2. hsd
    Medlem · Nivå 12
    Det var väldigt nära på ett stort företag jag jobbade på en tid, 15 m höglager med väldigt mycket tyngd varje pall 800-1000 kg, en stolpe kröktes av en obehörig truck
    Lagersektionen tömdes snabbt så skadan kunde bytas
     
    • Laddar…
  3. N
    Medlem Nivå 6
    Och det var ett lager där konsumenter gick omkring? Nehej, inte det? Vare sig hyllorna på Bauhaus eller Netonnet är lastade på det viset / så tungt.
     
    • Laddar…
  4. K
    Medlem Nivå 1
    Låt din fru åka dit själv så är problemet lös
     
  5. Snigla
    Allvetare Nivå 24
    Tycker alla är lika kassa på priskoll.. oavsett vilken kedja man handlar hos. Däremot skiljer det i personal (både tillgång, kunskaper och intresse...) och det estetiska/praktiska attt gå runt och handla i butiken.

    Men priser., där gäller det att ha ögonen på skaft,, ju fler reor och billiga dagar de har i butiken.. desto mer misstänksam och kontrollerande bör du vara som kund!

    (i alla butiker, mat.. prylar, virke, kläder..)

    Det är frustrerande ibland.
     
    • Laddar…
  6. erkka
    Husägare Nivå 5
    I denna tråd var det just Bauhaus som utmärkte sig.

    En annan sak som slog mig var också att många jämförde just Hornbach och Bauhaus, o likt mig hade alla bara gott att säga om Hornbach. Så nej alla är inte lika dåliga/bra.
     
  7. C
    Medlem · Nivå 4
    Tur att det skiljer sig mellan olika Bauhaus, i Kalmar tycker jag det fungerar bra och personalen är hjälpsam. Lagersaldona är ett kapitel för sig men när jag skulle köpa panel på kampanj med felaktigt lagersaldo så erbjöd dom att beställa hem, de beställde hem en pall direkt från Södra med panelen som jag skulle ha.

    Priserna har stämt på dom kampanjvarorna jag har köpt utom en gång, men de fixade det snabbt.

    Men det ingen butik man studsar in om man behöver ha något litet som man vet var det är, kassan tar lång tid att ta sig igenom även om det blivit bättre.
     
  8. D
    Medlem Nivå 2
    Jag har 800 meter till Hornbach på Minelundsgatan i Göteborg. Jag handlar väldigt mycket där, men prisgaranti gäller ju bara på produkter/varumärken som även säljs någon annanstans och Hornbach har mycket egna varumärken (eller tyska som inte säljs av någon annan i Sverige) som därför inte går att få prisgaranti på.

    Bauhaus har betydlig mer standard-produkter som även andra säljer och många webshoppar har även någon butik/utlämningsställe så då funkar det, man får leta lite men Google är min vän.

    Men jag håller med i övrigt att det ofta snurrigt, lagersaldon stämmer aldrig och personalen är osynlig och hittar man någon så vet dom ändå inte nåt.
     
  9. Eurotester
    Husägare Nivå 2
    Nja. Men bra att de finns så det blir lite konkurrens.
    För lite personal verkar vara deras affärsidé. Eller fel personal på fel plats. Färgfolk i bygg eller dyl.
     
  10. L
    Medlem Nivå 1
    Jag har erfarenhet av ett visst danskt företag som numera har lagt ner men återuppstått i ett dotterbolag.
    Skulle för ett par år sedan köpa färdiga staketsektioner. Sagt och gjort fick hjälp av en kompis eftersom jag inte hade eget körkort. Personal ute som hjälpte till att lasts. En bunte tog slut och vi började på nästa. Ett par dagar senare när det var dags att sätta upp allt så märker vi att det är två olika storlekar, höjdskillnad på 5 cm. Ringet butik och kundtjänst som skiter i vilket varpå jag mer eller mindre gapar i luren att jag aldrig kommer tillbaka.
    En vecka senare ringer butikschefen som har fått mail från kundtjänst om att dom borde kontakta mig. Har redan löst problemet själv men föreslår att dom kanske ska märka om varan som specificerar måtten. ”Ja det var en bra idé” fick jag som svar. Å då har jag redan uppmärksammat butik och kundtjänst på det. Handsläggan som jag köpte för just ändamålet pajade också och den ville dom inte byta eftersom den var använd. När svärfar blev förbannad fick jag byta.

    Sen har jag på senare tid märkt att man får helt olika bemötande om man har arbetskläderna på eller inte. Oavsett butikskedja.
     
  11. Erik_Hansson
    Medlem · Nivå 11
    Vilket är bättre?
     
  12. L
    Medlem Nivå 1
    Helt klart arbetskläderna. Går man i privata kläder ser dom en knappt eller fnyser av en medans har man lite lagom skitna arbetskläder kan dom stå å gaffla på en bra stund, hjälpa till osv.
    I våras skulle jag köpa två olika trävaror på beijer. Eftersom jag skulle gå med listen och plankan över axeln gick jag in genom kassan för att först betala och sedan gena genom brädgården så som jag gjort många gånger förr efter arbetet. Men nu hade jag inte jobbat så får självklart ett snäsigt svar att det är bättre jag går ut på brädgården och får hjälp att lägga in det i datorn först. Sagt å gjort får bra hjälp ute på brägårn av två personal som känner igen mig även utan de rätta kläderna. Krånglar mig in i butiken med plank på 3,6m genom tunga glasdörrar som inte går att sätta upp. Tur att det inte var samma personal i kassan.
    Privatperson = du kommer ändå inte hitta å ta fel produkt
    Hantverkare = betala å plocka sen på dig det du behöver du är betrodd.
     
    • Laddar…
  13. C
    Medlem Nivå 5
  14. Erik_Hansson
    Medlem · Nivå 11
    Snacka om vilseledande. Dessutom olagligt.
     
  15. Marlen Eskilsson
    Administrator · Nivå 20
    Om Bauhaus vill förklara hur man arbetar och bemöta kritiken ska svaret mailas till support@byggahus.se, så publicerar vi det. Vi tillåter inte företag i diskussionen i övrigt.

    /Moderator
     
    • Laddar…