Äldre metallsvarv med mycket tillbehör säljes för 16000kr. Ingen avdragsgill moms.

Står ”Billmarks” på den men någon annan typskylt har jag inte hittat. Ser ut som de på denna länken:
https://www.southbendlathe.com/products/catalog-numbers/9-inch-lathes

Bordet är ca 150cm långt, 75cm djupt och 80 cm högt. Svarven är ca 160cm lång.
Väger troligtvis mellan 400-500 kg.

Snabbfäste med 4 hållare för svarvstål.
Diverse svarvstål, snabbstål, borr, flera chuckar med mera. Även mikrometrar och mätklocka med stativ ingår. Se bilder.
Finns en del kugghjul för att kunna svarva gängor men jag vet inte om de är kompletta då jag inte använt den funktionen.

Jag har haft den i drygt 2 år och använt den en del. Står delvis nermonterad sen i våras pga flytt. Brist på trefas i nya huset har gjort att den inte monterats ihop och använts.
Bilden där den är monterad är från när jag köpte den 2023.

Står en halv trappa ner från garaget och kräver minst 4 personer utan dåliga ryggar för att få ut.
Jag kan hjälpa till men ni behöver vara minst 3 personer och ha bärremmar eller liknande med er.
Slipper jag hjälpa till att bära ökar prutmånen…

Svarven finns i Jämjö utanför Karlskrona.

Äldre metallsvarv monterad på ett metallbord med en grön presenning bakgrunden och betonggolv i ett garage. Svarven har röda handtag och snabbfäste.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Äldre metallsvarv på arbetsbord med röda handtag, märkt "Billmarks", omgiven av tillbehör och verktygslådor.
Skapa konto
Äldre metallsvarvstillbehör och motor i en plastlåda, inklusive chuckar och ASEA-motor.
Skapa konto
Äldre metallsvarvstillbehör i en låda, inklusive chuckar och motor, säljes.
Skapa konto
Tillbehör till svarv inklusive snabbfästen, svarvstål i låda, mikrometrar, mätklocka, chuckar och borr på ett bord.
Skapa konto
Mikrometrar i blå förvaringslådor tillsammans med svarvstål, placerade på ett träbord.
Skapa konto
Mätklocka med stativ i röd metall och svart justerskruv, placerad på ett bord med andra verktyg.
Skapa konto
Metallsvarvstillbehör inklusive borrstål, chuckar, kugghjul och nycklar, utlagda på ett bord.
Skapa konto
Fyra käftar metallchuck på golvet, del av äldre metallsvarv till salu, visas i närbild.
Skapa konto

• Äldre metallsvarvsdelar i en låda, inklusive motor, kugghjul, chuck och tillbehör för svarvstål.
    Skapa konto
Redigerat av moderator:
  • Gilla
Rickard.
  • Laddar…
Nytt lägre pris: 13000kr!

Såld!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.