Hej alla köksexperter och hobbysnickare.
Har ni koll på hur gamla dessa skåp och lådor kan vara? Eller kan ni ge bra tips på vart jag ska kolla i köket för att hitta datumstämpel på material?
Har ni koll på hur gamla dessa skåp och lådor kan vara? Eller kan ni ge bra tips på vart jag ska kolla i köket för att hitta datumstämpel på material?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västra Götaland
· 509 inlägg
Se om du hittar nån typskylt på fläkten, eller spisen. Ganska troligt att iaf fläkten varit med sedan köket sattes.
Rent spontant, tidigt 90tal. När är huset byggt?
Rent spontant, tidigt 90tal. När är huset byggt?
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 184 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 184 inlägg
Jag skulle säga tidigt 2000-tal baserat på kaklet och kylen. Luckmodellen va högsta mode tidigare men kan ha valts även senaste. Gissar att det är hyresrätt eller ombildat, för det luktar "stambyte".
Någonstans måste det finnas någon etikett med årtal på. Vi plockade ner ett gammalt kök när vi byggde nytt för några år sedan och då satt det etiketter bak på alla stommar. (Sent 90-tal)
Se om ni kan få in en spegel för att titta bakom eller under!
Se om ni kan få in en spegel för att titta bakom eller under!
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 245 inlägg
Ja det går att utläsa av serienumret. Men i kombination av modellnamn. Eller produktnummer. Då första siffran i serienumret står för årtal. 3:a kan vara -93,-03 eller -13. Nästkommande två siffror är veckonummer.Nötegårdsgubben skrev: