Akvariet blir 50 cm tjockt, 110 - 115 cm brett och så högt som vi kan göra det och det fortfarande fungerar att nå ner i det, ca 65 kanske?sml skrev:
Vi har inte riktigt bestämt fiskar, men det lutar åt Malawiciklider. Har varit och kollat lite på Akvarielagret i Bromma och fått tips och råd. De verkar dessutom kunna göra ett måttbeställt akvarium åt oss som passar våra önskemål.
Vår största utmaning är att vi vill att ljuset ska kunna komma igenom akvariet, men att man ändå inte ska kunna se rakt igenom eftersom det är badrum innanför.
Det får vi se hur vi löser.
Det stammer, darfor brukar man bygga in ett "rev" eller nagon form av objekt mitt i akvariumet sa att dom far nagot att skygga emot. Detta ar speciellt vanligt i sotvattensakvarium, men han kanske slar pa stort med ett saltvattensakvarium och dar brukar de flesta arter vara ok med en "oppen planlosning".sml skrev:
Immobil skrev:
Bor i lägenhet! bostadsrätt. man ska väll igentligen fråga om man ska göra för stora ingrepp, men gillar inte dom övre makterna så hoppade över den biten=) och ska jag sälja lägenheten i framtiden och dom nya ägarna inte vill ha akvarium så e det välldigt lätt att spika igen hållet å göra om det till en snygg garderob! försäkring för akvarium i hem finns ju men dom vet ju inte vart det står plaserat om dom inte tittar in här förstås, för att det står 1,3 meter upp i en vägg tror jag inte att dom gillar!
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
Hehe jo med betoning på "lite" då
Väger ju bara lite över 1 ton med sten och vatten.
Har ingen lämplig väg som det går att göra det i utan att bygga om enormt mycket.
Skulle jag gjort det skulle jag tagit mitt 375liters över det tror jag vikten ställer till det så pass mycket att det kostar mer än det smakar att genomföra det.
Väger ju bara lite över 1 ton med sten och vatten.
Har ingen lämplig väg som det går att göra det i utan att bygga om enormt mycket.
Skulle jag gjort det skulle jag tagit mitt 375liters över det tror jag vikten ställer till det så pass mycket att det kostar mer än det smakar att genomföra det.