https://www.bauhaus.se/kombokit-makita-18v-ddf482-dtd152#go-to-description
VERKTYGSPAKET MAKITA DLX2127MJ 18V 2X4,0AH 2990kr. Är det ok pris?
min 6år gamla ryobi gav upp. Har 3 trallbrädor kvar att skruva så behöver köpa en i butik asap. Har egentligen inget behov av slagskruvaren men har (nog) tänkt gå över till makita
Edit: inköpet är alltså godkänt av familjen så ingen mjölkpaket behövs för att mörka anskaffningen
min 6år gamla ryobi gav upp. Har 3 trallbrädor kvar att skruva så behöver köpa en i butik asap. Har egentligen inget behov av slagskruvaren men har (nog) tänkt gå över till makita
Edit: inköpet är alltså godkänt av familjen så ingen mjölkpaket behövs för att mörka anskaffningen
Jag har hört att det går att skruva i skruvar med skruvmejsel om det krisar. Inget jag skulle komma på själv att prova men kanske kan vara bra att känna till
.
Har du en gång börjat använda slagskruvdragare kommer du inte byta tillbaka och det där är ett vettigt paket.
Har du en gång börjat använda slagskruvdragare kommer du inte byta tillbaka och det där är ett vettigt paket.
skulle aldrig sjunka så lågtmexitegel skrev:
det är ett riktigt kanonpaket som kommer vara ett jävla lyft mot cryobi. Välkommen till makita-klubben!O olofh skrev:[länk]
Edit: inköpet är alltså godkänt av familjen så ingen mjölkpaket behövs för att mörka anskaffningen![]()
Fullkomligt onödigt stora och tunga batterier skulle jag vilja säga
Själv har jag en Bosch GSR 14,4-2-LI från 2012
Två stycken 1,3. Ah batterier, jag har aldrig haft behov för större batterier, fungerar att skruva trall en hel dag, det andra hinner gott och väl laddas under tiden man skruvar slut på strömmen. Orkar att dra allt jag har behov av.
Gigantiska tunga batterier i en skruvdragare är helt bakvänt, den mängden ström som dom kan lagra har man sällen behov av.
Två stycken 1,3. Ah batterier, jag har aldrig haft behov för större batterier, fungerar att skruva trall en hel dag, det andra hinner gott och väl laddas under tiden man skruvar slut på strömmen. Orkar att dra allt jag har behov av.
Gigantiska tunga batterier i en skruvdragare är helt bakvänt, den mängden ström som dom kan lagra har man sällen behov av.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
håller med. Men har man inget i den 18v serien från början så är det bra att ha ordentliga. Så att man kan köpa tyngre 36v verktyg och fortfarande har pulver. Småbatterier kan man komplettera med.GoC skrev:
Själv har jag en Bosch GSR 14,4-2-LI
Två stycken 1,3. Ah batterier, lag har aldrig haft behov för större batterier, fungerar att skruva trall en hel dag, det andra hinner gott och väl laddas under tiden man skruvar slut på strömmen. Orkar att dra allt jag har behov av.
[bild]
har också tänkt på det någon gång när jag peovhållt. Men, kan köpa till ett litet vid senare tillfälle eller hitta på typ traderaGoC skrev:
[bild]
Oj, missade att det var 18v
. Om man inte ska hålla på att dra i mängder med fransk träskruv eller annat grovt så är en 12v slagskruvdragare i kombination med en 18v skruvdragare en bra kombo. Jag använder i princip uteslutande min 12v slagskruvdragare till allt skruvande sen den dök upp i min maskinpark.
Produkter som diskuteras: "fransk träskruv"
Träskruv T6S A4 rostfri C5 utomhus FAST
Montering av grövre material i trä
330 kr inkl moms
Läs mer
Absolut, vill man tjäna pengar så köper man det. Men man får en skruvdragare som är tung och ohanterlig.SkitOxe skrev:
Men är planen att köpa andra maskiner från samma tillverkare som är mer energikrävande så är det så klart listigt
Men jag föredrar en lätt och hanterbar skruvdragare.
Den blir inte tung och ohanterlig med 5ah batterier. Kanske inget man vill ha om man ska jobba i huvudhöjd en hel dag men tungt är det inte.GoC skrev: