Barnen har genom åren fått insättningar i olika fonder och aktier som gåvor från olika släktingar. När nu äldsta dottern ska ta körkort hade hon tänkt att sälja en del av detta för att få loss kontanter till det, men problemet är att vi inte på rak arm vet exakt vilket innehav hon har i olika fonder och bolag eller hur stora belopp det är. Hur tar man enklast reda på det? Prata med sin ordinarie bank, har de tillgång till det innehav man har i andra banker och finansbolag? Det borde väl vara så, eller? Eller är det skatteverket man ska kolla med?
