A Alexn72 skrev:
Dekomp... skulle det stå

Om du skruvar ut tändstift går motorn runt lätt då?
Inte provat det men dragit runt den med hylsa på spärrskaft

K Kurtivan skrev:
Inte provat det men dragit runt den med hylsa på spärrskaft
Med eller utan tändstift?

A Alexn72 skrev:
Med eller utan tändstift?
Med

Men varför brukar du lyfta remmen till klippaggregatet? Om du har klippaggregatet inkopplat, när du försöker starta är det inte konstigt att det går trögt.
Sen ska man inte vara beroende av dekompen. på sommaren, om batteriet är i skapligt skick. Den orkar iallafall dra runt. Då är det nog snarast dålig kontakt, om inte motorn skurit.

A AG A skrev:
Men varför brukar du lyfta remmen till klippaggregatet? Om du har klippaggregatet inkopplat, när du försöker starta är det inte konstigt att det går trögt.
Sen ska man inte vara beroende av dekompen. på sommaren, om batteriet är i skapligt skick. Den orkar iallafall dra runt. Då är det nog snarast dålig kontakt, om inte motorn skurit.
Klippagget frikopplas inte helt
Batteriet fungerar bra på annan likadan klippare
Dåliga kontakter känns som jag eliminerat med kablar direkt från batteriet

K Kurtivan skrev:
Klippagget frikopplas inte helt
Batteriet fungerar bra på annan likadan klippare
Dåliga kontakter känns som jag eliminerat med kablar direkt från batteriet
Ojdå...känns som nummer ett att fixa. Kanske har du satt på en för kort rem. Men har du kopplat ifrån klippaggregatet nu. Så det helt enkelt inte bara är för mycket gräs och skit, som gör att klippaggregatet går väldigt tungt, så startmotorn inte orkar.

A AG A skrev:
Ojdå...känns som nummer ett att fixa. Kanske har du satt på en för kort rem. Men har du kopplat ifrån klippaggregatet nu. Så det helt enkelt inte bara är för mycket gräs och skit, som gör att klippaggregatet går väldigt tungt, så startmotorn inte orkar.
Orsaken vet jag inte, men om du läser mitt första inlägg så...

D Daniel 109 skrev:
Är det god kontakt mellan batteri och startmotor?
Precis min första tanke! Kolla jordkabeln från batteriet. Sätt dit en startkabel mellan minuspolen och jord.

Rek Rek skrev:
Precis min första tanke! Kolla jordkabeln från batteriet. Sätt dit en startkabel mellan minuspolen och jord.
Läst mitt inlägg #14?

Har du provat utan tändstift?

useless useless skrev:
Har du provat utan tändstift?
Då kan den väl inte starta alls?

Nej, men går den tungt även då är det inte dekompressionen det är fel på.
Vanlig enkel felsökning.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
useless useless skrev:
Nej, men går den tungt även då är det inte dekompressionen det är fel på.
Vanlig enkel felsökning.
Kunde ju vrida runt den med hylsa och spärrskaft med tändstift i vid min enkla felsökning, men visst kan jag prova

Det ska vara samma förutsättning.
Inte fasen rycker du igång motorn med ett spärrskaft😇

Så skruva du ur stiftet som föreslaget och kör startmotorn. Får den jobba lika tungt som med stiftet i är frågan?

Du är ju inne själv på att aggregatremmen ligger på, fast den ska vara urkopplad.

H Hybro skrev:
Det ska vara samma förutsättning.
Inte fasen rycker du igång motorn med ett spärrskaft😇

Så skruva du ur stiftet som föreslaget och kör startmotorn. Får den jobba lika tungt som med stiftet i är frågan?

Du är ju inne själv på att aggregatremmen ligger på, fast den ska vara urkopplad.
Nä, då har du missuppfattat, klippagget är bortkopplat, remmen är avlagd, Det är när jag har remmen där och det upplyft som det inte frigörs helt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.