5 644 läst ·
61 svar
6k läst
61 svar
Åkklippare som inte startar
Men varför brukar du lyfta remmen till klippaggregatet? Om du har klippaggregatet inkopplat, när du försöker starta är det inte konstigt att det går trögt.
Sen ska man inte vara beroende av dekompen. på sommaren, om batteriet är i skapligt skick. Den orkar iallafall dra runt. Då är det nog snarast dålig kontakt, om inte motorn skurit.
Sen ska man inte vara beroende av dekompen. på sommaren, om batteriet är i skapligt skick. Den orkar iallafall dra runt. Då är det nog snarast dålig kontakt, om inte motorn skurit.
Klippagget frikopplas inte heltA AG A skrev:Men varför brukar du lyfta remmen till klippaggregatet? Om du har klippaggregatet inkopplat, när du försöker starta är det inte konstigt att det går trögt.
Batteriet fungerar bra på annan likadan klippare
Dåliga kontakter känns som jag eliminerat med kablar direkt från batteriet
Ojdå...känns som nummer ett att fixa. Kanske har du satt på en för kort rem. Men har du kopplat ifrån klippaggregatet nu. Så det helt enkelt inte bara är för mycket gräs och skit, som gör att klippaggregatet går väldigt tungt, så startmotorn inte orkar.K Kurtivan skrev:
Orsaken vet jag inte, men om du läser mitt första inlägg så...A AG A skrev:
Det ska vara samma förutsättning.
Inte fasen rycker du igång motorn med ett spärrskaft😇
Så skruva du ur stiftet som föreslaget och kör startmotorn. Får den jobba lika tungt som med stiftet i är frågan?
Du är ju inne själv på att aggregatremmen ligger på, fast den ska vara urkopplad.
Inte fasen rycker du igång motorn med ett spärrskaft😇
Så skruva du ur stiftet som föreslaget och kör startmotorn. Får den jobba lika tungt som med stiftet i är frågan?
Du är ju inne själv på att aggregatremmen ligger på, fast den ska vara urkopplad.
Nä, då har du missuppfattat, klippagget är bortkopplat, remmen är avlagd, Det är när jag har remmen där och det upplyft som det inte frigörs helt.H Hybro skrev: