Läser och kollar på vilken airless spruta man skall investera i, eller om man istället skall hyra en proffsvariant.

När man tittar på wagners 350r och 350m står de och målar ute, men i manualen står det sedan att den inte är för fasadfärg.

Läser man här på forumet så verkar det vara väldigt många som målat med dessa utan problem. Men hur ska man tänka? Kommer en Wagner 350R att funka för att måla fasaden med eller ej?

Ingen som har någon input i frågan?

Min teori är att tyskans "fassadenfarbe" är putsfärg specifikt och att vi i svenskan bara kallar allt för fasadfärg. Manualen finns inte på svenska på nätet. Och följdfelet blir att Wagner för engelskan direktöversätter fassadenfarbe till facade paint.

Discharged Discharged skrev:
Ingen som har någon input i frågan?

Min teori är att tyskans "fassadenfarbe" är putsfärg specifikt och att vi i svenskan bara kallar allt för fasadfärg. Manualen finns inte på svenska på nätet. Och följdfelet blir att Wagner för engelskan direktöversätter fassadenfarbe till facade paint.
Efter kontakt med orkla som är distributör för Wagners airless-sprutor i sverige kan jag meddela att det är exakt såhär. Akrylat och andra fasadfärger som är utan till exempel silikat osv går utmärkt att måla med Wagners airless-sprutor.

• Gilla
pjgb
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.