Bara skräp, ingen av dom skulle jag vilja ha gratis....

Undrar hur många plus en riktig dragare skulle fått om nu ryobin fick 5?

Testet är väl ok för dom som kanske inte är alltför kräsna och pekar tydligt på att lågprisdragare
är rent skräp.

Nää, Bosch:en skulle inte jag betrakta som skräp, den har kvalite och håller i evigheter. Ryobyn är inte oäven den heller enligt detta forum.

"Styrketestet innebar att skruvdragarna användes för att skruva ner en grov fransk träskruv (8x90 mm) i en träbalk. Några skruvdragare klarade att skruva ner hela skruven, andra inte."

Mmm....

Är det 8x90 utan förborrning som man bara kör rakt in är det väl inte så dåligt...

/Anders

Har en makita där hemma som med en sån skruv antingen drar av skruven eller spräcker bitsen skulle man stöta på en kvist, så det är relativt. Gud förbjude om man kör fast med en dosfräs...

Vilka seriösa tester som bara testar skräp....

Dom där dragarna skulle vara som ett klipp ur "macken" serien; färdig i soppåse bara att kasta.

Tänkte skriva, de e ju en DeWalt till vänster iaf.. men vid närmare koll ser jag att det står Bruksbo.. :)
Känns som smått överflödigt test..

Det sorgliga är att många kommer få "testvinnarna" i present/julklapp :(

Jag hade några proffs under åren. Och ren skräp med. Älskade skräpet då dessa vägde nästan inget. Perfekt till få gipsskruvar :)
Idag kör jag med skräp o Skräp Ryobi 53 NM! Är nöjd.

Haha. Vad är det för jävla mestest?
Klarar skruvdragaren inte det där där testet är den ju inte ens värd att finnas.

En dosfräs i en limträbalk eller något vore ett test.

EyEr0n skrev:
Haha. Vad är det för jävla mestest?
Men vad är Aftonbladet för jä*la tidning Då? Är väl helt på deras nivå detta...

Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk

kamilenski skrev:
Jag hade några proffs under åren. Och ren skräp med. Älskade skräpet då dessa vägde nästan inget. Perfekt till få gipsskruvar :)
Idag kör jag med skräp o Skräp Ryobi 53 NM! Är nöjd.
Men jämfört med hitachis borstlösa 18v på 67nm mjukt moment så är den ju rätt blygsam. ;)

Monterat skrev:
Det sorgliga är att många kommer få "testvinnarna" i present/julklapp :(
Vad bortskämda ni låter. Jag har en Ryobi 18V sedan två år och jag är jättenöjd. Bra pris och känns riktigt stabil. Har kört både långa 20mm träborr, franska och dosfräs med den och den har aldrig kännts för klen. Batteriet laddar snabbt också. Innan hade jag en riktig lågprismaskin och det går inte ens att jämföra.

Jag är inte yrkessnickare och för mig räcker Ryobin långt, men testet riktade sig nog inte till snickare får jag en känsla av ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.