Nej, numera är det kommunens ansvar att alla bostadshus skall ha en adress.N NinLe skrev:
Dock inte nödvändigtvis en gatuadress, utan det kan också vara ort-löpnummer, t.ex. Ostkroken 123.
Det skall kommunen fixat på eget bevåg, men det kanske finns någon omständighet som gör att det missats. Finns huset med på kartan i t.ex. hitta.se och vad står det där?
Finns med på karta och det står fastighetsbeteckningen. Fritidshuset började byggas 2020, så varför det ej finns adress vet jag inte. Tidigare ägaren sa bara att han inte ordnat adress.C cpalm skrev:Nej, numera är det kommunens ansvar att alla bostadshus skall ha en adress.
Dock inte nödvändigtvis en gatuadress, utan det kan också vara ort-löpnummer, t.ex. Ostkroken 123.
Det skall kommunen fixat på eget bevåg, men det kanske finns någon omständighet som gör att det missats. Finns huset med på kartan i t.ex. hitta.se och vad står det där?
Moderator
· Stockholm
· 56 280 inlägg
Det kanske är en väldigt gammal avstyckad tomt? Tror att addressen ordnas i samband med avstyckning, inte bygglov.
Kan vara rätt viktigt att ha en address, ex. om en ambulans behöver hitta dit.
Kan vara rätt viktigt att ha en address, ex. om en ambulans behöver hitta dit.
Ja, jag tänker på samma just för räddningstjänsten men annars kan jag inte komma på någon för eller nackdel..H hempularen skrev:
Moderator
· Stockholm
· 56 280 inlägg
Om du behöver beställa dit varor. Klaga på snöröjningen, Det finns massor med situationer där du måste ha en address.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Feedback på ritningar - 90m2 fritidshus
Fritidshus -
Lägsta kostnad för vinterbonat fritidshus - vad är realistiskt?
Fritidshus -
NIBE EVC13 golvvärme fritidshus - underhållsvärme på vintern?
Värmepumpar -
Tillverkare av byggsats fritidshus på ca 50 - 60kvm
Hustillverkare -
Delvis isolera kallställt fritidshus - tänker jag fel?
Isolering