Hej,
Detta är förmodligen en otroligt simpel fråga men jag undrar då jag inte har delarna tillgängliga utan de är i sommarstugan och jag skulle behöva köpa delar innan vi åker dit till helgen.

Den gamla blandaren gick sönder och vi hade denna liggande, En Oras Nova 7460 (gammal modell, utgått). Det sitter någon form av excenterkoppling på den i nuläget. Jag antar att excenterkopplingen inte behövs egentligen då både blandare och fäste i duschbkabin är 150mm som jag förstår det. Däremot så gör det inget om den sitter kvar och används för min det. Estetiken är oväsentlig i det här fallet.

Duschkabinens gängor är dock något grövre än den som sitter på excenterkopplingen, se bild.

Jag undrar helt enkelt hur ni hade monterat denna och vad jag behöver köpa för adapter eller dyl för att få ihop det på något sätt? Skulle vara otroligt tacksam för hjälp.

Hälsningar,
Jesper

Metalliska excenterkopplingar på duschvägg med måttband visande 150mm avstånd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av excenterkoppling på Oras Nova 7460 blandare med synliga gängor och kromyta.
Skapa konto
Hand som håller en gammal Oras Nova 7460 blandare med excenterkoppling framför en duschkabin.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.