2 974 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Adapter dammsugarslang <-> olika verktyg?
Jag tror detta varit uppe tidigare men nu fallerade min sök-chi.
Var hittar man "universal"-adaptrar för att koppla en spånslang (från dammsugare) till diverse olika verktyg som alla har uppfunnit sin egen koppling med olika fattningar och dimensioner?
Att byta vävtejp varje gång man byter verktyg blir trist i längden.
Var hittar man "universal"-adaptrar för att koppla en spånslang (från dammsugare) till diverse olika verktyg som alla har uppfunnit sin egen koppling med olika fattningar och dimensioner?
Att byta vävtejp varje gång man byter verktyg blir trist i längden.
Undrar samma. Jag har en dammsugare från Nilfisk och bland annat en betongslip från FLEX och en Gersåg från Makita.
Skulle kunna tänka mig att betala lite mer för att få adaptrar som faktiskt går att fästa i de olika maskinerna. Med stegmuff blir det som bäst en halvbra kompromiss.
Skulle kunna tänka mig att betala lite mer för att få adaptrar som faktiskt går att fästa i de olika maskinerna. Med stegmuff blir det som bäst en halvbra kompromiss.
Nu kom den och det känns som ett bra köp för mig
Adaptrarna sitter som ett smäck på alla verktyg jag har testat på.
Kvaliteten på slangen känns helt okej för den pengen, något flexiblare än min Nilfiskslang.
Click systemet funkar fint också!
Adaptrarna sitter som ett smäck på alla verktyg jag har testat på.
Kvaliteten på slangen känns helt okej för den pengen, något flexiblare än min Nilfiskslang.
Click systemet funkar fint också!
Klicka här för att svara