Hej!
Se bifogad bild. En äldre blandare jag köpt med anslutningar som jag har svårt att identifiera.
Gängan är 16mm dia. med stigning 1,5mm.
Nyckelvidd 14mm. Rör 10mm.
Finns det någon adapter mot nyare standard för detta så jag kan utnyttja befintliga anslutningar?
Vill helst inte kapa rören då de inte är så långa.
Tack på förhand!
Se bifogad bild. En äldre blandare jag köpt med anslutningar som jag har svårt att identifiera.
Finns det någon adapter mot nyare standard för detta så jag kan utnyttja befintliga anslutningar?
Tack på förhand!
Det går att såga av metallringen, snittar den lite med en metallsåg, bänder upp med mejsel,J Jimmy_C skrev:Hej!
Tack på förhand!
(alternativt att använda en kullagers-avdragare) sen montera en ny.
Finns också ett verktyg "olive puller". hoppas det redan är löst dock såhär 4 år senare
Trådlyft. 👍
Äldre och äldre...
Ser ju ut som endast muttern på en vanligt anslutningskoppling för diskmaskin. (10mm klämring till 15-gänga)
Denna övergången följde nästan alltid med blandare med diskmaskinsanslutning på den tiden alla blandare hade kopparrör. Lock med packning brukade också vara medskickat.
Kromad variant enligt nedan.
Men samma produkt.
https://www.hornbach.se/p/anslutnin...-utvandig-ganga-g1-2-d10-mm-8565560/10639572/
Äldre och äldre...
Ser ju ut som endast muttern på en vanligt anslutningskoppling för diskmaskin. (10mm klämring till 15-gänga)
Denna övergången följde nästan alltid med blandare med diskmaskinsanslutning på den tiden alla blandare hade kopparrör. Lock med packning brukade också vara medskickat.
Kromad variant enligt nedan.
Men samma produkt.
https://www.hornbach.se/p/anslutnin...-utvandig-ganga-g1-2-d10-mm-8565560/10639572/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Äldre ytterdörrar, uppfylls den s.k. "klass 3" säkerhetsstandarden?
Försäkringar -
Starlock-blad och adapter till äldre multiverktyg.
Verktyg & Maskiner -
Byta ut äldre strömbrytare som bryter nollan istället för fas? Standard för 3-fack?
El -
Taklampa - DCL ojordad till äldre standard jordad
Belysning -
Okänd polaritet på nätadapter till Husqvarna/Gardena (äldre modell)
Robotgräsklippare