Svårt att säga utifrån bilderna då endast visar utsidan. Har du kollat så att alla säkringar är hela, även huvudsäkringarna?
 
  • Gilla
L-E oved
  • Laddar…
L L-E oved skrev:
Hej! Har bara 40° ut ur kranvattnet, är det fel på termostaterna då? Se bild.
Ursäkta vadå utsidan?? Dessa termostater sitter på insidan. Jodå säkringarna är hela. Det som är konstigt är ju att den undre termostaten visar strax över 50° och den övre står på 80°. Så jag undrar om det är fel på den undre? Lite mer bilder på tanken.
 
  • Informationstavla för värmesystem, driftinformation, schematisk diagram, tekniska specifikationer, grå och gul bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Etikett för teknisk utrustning med registreringsnummer, tryck- och temperaturangivelser och en blå "Godkänd 1993"-dekal.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Kan vara flera fel. Först måste man veta vad det är för tempratur i acktank för att veta om den är högre än 40 grader. Är den det kan det ex vara en blandningsventil som kan vara felet. Är det bara 40 grader måste man kolla elpatronerna. Är termostat hel, ger elpatronerna den effekt som behövs för att höja temp i acktank.....
 
  • Gilla
L-E oved
  • Laddar…
V Vector skrev:
Kan vara flera fel. Först måste man veta vad det är för tempratur i acktank för att veta om den är högre än 40 grader. Är den det kan det ex vara en blandningsventil som kan vara felet. Är det bara 40 grader måste man kolla elpatronerna. Är termostat hel, ger elpatronerna den effekt som behövs för att höja temp i acktank.....
jag får tacka för tipsen en aning för sent, eller jäkligt sent. Det blev att köpa en ny tank, som jag satt in nu idagarna.
 
B
L L-E oved skrev:
jag får tacka för tipsen en aning för sent, eller jäkligt sent. Det blev att köpa en ny tank, som jag satt in nu idagarna.
"Jäkligt sent?" Tipset kom ju samma dag som du frågade. :thinking:
 
  • Gilla
udihow och 2 till
  • Laddar…
B BSOD skrev:
"Jäkligt sent?" Tipset kom ju samma dag som du frågade. :thinking:
jaha! det finns " Brorduktingar" här med. Det jag menade i inlägget var att mitt tack kom allt för sent, efter tipsen....
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.