tjenare har sökt internet djungeln på en lösning.

de e såhär

jag eldar idag mot en acktank men vill eventuellt någon gång koppla på solpaneler,
men jag har bara två anslutningar på tanken (till ved pannan och från). går det ändå på något sätt att lösa (backventiler. shunt. ?) värmeväxlare vet jag att jag får ha .
 
Hur stor är tanken? Är den av rimlig storlek kan du ju köra med värmväxlare mellan dom rören som du har..

En annan viktig del i fungerande solberedning är ju urladdningen av tanken, så att skiktningen blir bra..
 
Acktanken är på 500 liter Utan solslinga.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.