Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Studera olika monterings anvisningar på min paus. CTC..
Om 10 i bilden stängas under vinter hur blir då förste tanken laddat?
Värför öppnas på sommar?
Ska inte lägsta ventil 10 var på andra sidan av T koppling?
Pannan är ju koplad direkt till tank 1, så den laddas även om 10 är stängd. Kallvattnet från tank 1 går till tank 2.
Om du inte öppnar den på sommaren kan du inte få ut någon värme från tank 2.
Om du inte öppnar den på sommaren kan du inte få ut någon värme från tank 2.
Men om man stänga både ventilar markerad med 10 på vinter hur får man ut värmen från extran tanken?
Genom att radiatorslingan skickar in returvattnet i tank 2. Då går vattnet från toppen av tank 2 till botten på tank 1.
Tack Daniel för svaret. Hoppas inte jag tolkas som ifrågasättande. Vill bara förstår mig på det bara.
Har denna ritning en fördel gentemot andra såsom Laddomats som du la upp ett tag sen. Den här verkar ha mer rördragning.
Det kanske prioritera varm vatten beredaren eftersom det ser ut som förste tanken blir laddat innan de andra om jag har förstår det rätt?
Har denna ritning en fördel gentemot andra såsom Laddomats som du la upp ett tag sen. Den här verkar ha mer rördragning.
Det kanske prioritera varm vatten beredaren eftersom det ser ut som förste tanken blir laddat innan de andra om jag har förstår det rätt?
Klicka här för att svara