Hej. Vill höra med Er om ni varit ute för liknande.. Eldar med ved mot 4 st acctankar. Tank 1 har också varmvattenberedare i sig. När jag tankar över säg 70 grader i alla tankarna är det ok, men nästa dygn står tanken med beredaren i, på typ 40 grader och de andra på Cirka 60-65...tidigare har vatten från de tankar med enbart vatten i flyttat över till tanken med beredaren så det alltid är varmt varmvatten.. Nu är det skumt..för vattnet flyttar inte över till tank 1 med beredaren i..Det verkar som det inte cirkulerar som det ska. Någon som har ett bra tips. Tack.

Exakt hur är allt kopplat?
Vad finns det för cirkulationspumpar, reglerventiler mm?

Bilder på anläggningen?

Demmpa Demmpa skrev:
Exakt hur är allt kopplat?
Vad finns det för cirkulationspumpar, reglerventiler mm?

Bilder på anläggningen?
Jag har inga bilder just nu men det är kopplat av auktoriserad vvs installatör för 20 år sedan... Där är bara en laddpump och en cirkulationspump, och två vred till sommar och vinterläge så det är inte så avancerat.. CTC Vemax 35

Auktoriserad enligt vad?

Det finns ingen självcirk i anläggningen, det ska med självcirk gå över från övriga tankar till tekniktanken, normalt så har man en tekniktank och övriga tas värme från. Känn med händer på alla rör var värmen finns. det är inga backventiler som ställer till det.

D Daniel 109 skrev:
Auktoriserad enligt vad?
En Vvs-installatör, och det har fungerat i över 20 år, och den tankar över som den ska, men sedan 2 månader flyttar den inte över vattnet från de andra 3 tankarna till tank nr 1 som det alltid gjort.. Tänker det kan vara något med cirkulationen, kanske något av de 2 vreden till sommar /vinter strular.

J jonaserik skrev:
Det finns ingen självcirk i anläggningen, det ska med självcirk gå över från övriga tankar till tekniktanken, normalt så har man en tekniktank och övriga tas värme från. Känn med händer på alla rör var värmen finns. det är inga backventiler som ställer till det.
Tack, jag ska kolla lite mer på självcirkulationen.. Och känna på rören..

• Gilla
marve26
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.