Tjenare,
Jag är en gröngörling när det kommer till allt med a-traktorer och göra och undrar därför lite om min egna lilla skatt som snart är avsedd till skroten.
Nissan Micra 1990, påställd och bess i ett par månader till
Framhjulsdriven, (här ser jag störst problem men jag läste att det går att göra)
Lite problem med bromsarna men det ska inte stoppa mig
Vad behöver jag göra för att få det registrerat som en a-traktor? Jag kan sätta in vägg och ta ut baksoffan enkelt eftersom det är 2 dörrad manick, men vad mer krävs? Svetsa vissa växlar? Läste någon stans att den första växeln skulle ta max 10km/t och att ursprungsfordonet måste ha tillstånd för dragsläp på 1000kg minst?
All hjälp välkommen, ingen negativitet, jag vet redan att jag är ute o' cyklar.
Jag är en gröngörling när det kommer till allt med a-traktorer och göra och undrar därför lite om min egna lilla skatt som snart är avsedd till skroten.
Nissan Micra 1990, påställd och bess i ett par månader till
Framhjulsdriven, (här ser jag störst problem men jag läste att det går att göra)
Lite problem med bromsarna men det ska inte stoppa mig
Vad behöver jag göra för att få det registrerat som en a-traktor? Jag kan sätta in vägg och ta ut baksoffan enkelt eftersom det är 2 dörrad manick, men vad mer krävs? Svetsa vissa växlar? Läste någon stans att den första växeln skulle ta max 10km/t och att ursprungsfordonet måste ha tillstånd för dragsläp på 1000kg minst?
All hjälp välkommen, ingen negativitet, jag vet redan att jag är ute o' cyklar.
Bästa svaret
Nya regler from 15 juli då man slopar kravet på 10km/h vid 2/3 av maxvarv. Så det räcker att begränsa hastigheten 30 km/h med varvtalsregulator.
Om du inte vill kapa karossen för att bygga flak så måste bilen ha 60% av vikten på drivande axeln dvs fram.
Om du inte vill kapa karossen för att bygga flak så måste bilen ha 60% av vikten på drivande axeln dvs fram.
Så jag behövar bara limitera varven? Ingenting med dubbellåda?
Hur har det gått? Hur löser du släpvagnsvikten, en Micra -90 får väl inte dra 1000 kg?
Klicka här för att svara
