Hej!
Skulle behöva råd gällande att bygga en egen sorts utblås för portabel AC som jag har, våren/sommaren har kommit med stormsteg så behöver snarast få detta ihopbyggt
Såhär ser mitt fönster ut:
Vilket sätt är lämpligast, vad behöver jag för att "täta" fönstret men fortfarande ha det öppet så att säga?
Tanken är att täcka hela öppna ytan, och sedan borra ett hål långt ner på bygget och stoppa in utblåsröret från ACn
Skulle behöva råd gällande att bygga en egen sorts utblås för portabel AC som jag har, våren/sommaren har kommit med stormsteg så behöver snarast få detta ihopbyggt
Såhär ser mitt fönster ut:
Vilket sätt är lämpligast, vad behöver jag för att "täta" fönstret men fortfarande ha det öppet så att säga?
Tanken är att täcka hela öppna ytan, och sedan borra ett hål långt ner på bygget och stoppa in utblåsröret från ACn
Produkter som diskuteras: "Maskeringstejp"
Sinuz smart maskeringstejp
UV-resistent tejp med trackfinder
79 kr inkl moms
Läs mer
Tanken är att kunna ta bort bygget på kvällen/natten eller när jag är ifrån hemmet en längre tidT Tosse skrev:
Anledningen är ganska simpel, det är en sjuhelvetes massa fiskmåsar utanför fönstret som för oväsen på kvällar/sena kvällar och därmed vill jag kunna stänga fönstret (3 glas) så man slipper höra dem
Elektroniktokig
· skåne
· 712 inlägg
Har fixat detta till några kunder, (OBS Villor)
Förutsätter att man kan borra några små hål i karmen, eller använda några befintliga hål/fäste/vad man hittar så skivan kommer att sluta tätt utåt, en enkel skjutregel nere.
OBS vet ej om man får göra så i lgh, jobbar bara i villor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förutsätter att man kan borra några små hål i karmen, eller använda några befintliga hål/fäste/vad man hittar så skivan kommer att sluta tätt utåt, en enkel skjutregel nere.
OBS vet ej om man får göra så i lgh, jobbar bara i villor.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden