Hej!

Skulle behöva råd gällande att bygga en egen sorts utblås för portabel AC som jag har, våren/sommaren har kommit med stormsteg så behöver snarast få detta ihopbyggt

Såhär ser mitt fönster ut:
Ix9qvHM.jpg

Vilket sätt är lämpligast, vad behöver jag för att "täta" fönstret men fortfarande ha det öppet så att säga?

Tanken är att täcka hela öppna ytan, och sedan borra ett hål långt ner på bygget och stoppa in utblåsröret från ACn

Du skulle kunna göra något av typ vaxduk?

Finns ju färdiga också.

T Tosse skrev:
Du skulle kunna göra något av typ vaxduk?

Finns ju färdiga också.
Det är ju lätt material att hantera, lätt att forma och så

Men hur ska jag fästa den mot fönstret utan att det blir permanent? Lim och dubbelhäftande tejp går inte

Så otroligt tätt behöver det väl inte bli. Maskeringstejp?

T Tosse skrev:
Så otroligt tätt behöver det väl inte bli. Maskeringstejp?
Tanken är att kunna ta bort bygget på kvällen/natten eller när jag är ifrån hemmet en längre tid

Anledningen är ganska simpel, det är en sjuhelvetes massa fiskmåsar utanför fönstret som för oväsen på kvällar/sena kvällar och därmed vill jag kunna stänga fönstret (3 glas) så man slipper höra dem

Har fixat detta till några kunder, (OBS Villor)

Handritad skiss av en enkel skjutregel för dörrinstallation, med anmärkningar och mått angivna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Förutsätter att man kan borra några små hål i karmen, eller använda några befintliga hål/fäste/vad man hittar så skivan kommer att sluta tätt utåt, en enkel skjutregel nere.

OBS vet ej om man får göra så i lgh, jobbar bara i villor.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.