14 241 läst ·
50 svar
14k läst
50 svar
90st skrikande ungar utanför sovrumsfönstret, vad göra?
80 db i ett begränsat utrymme där det finns en rad hårdgjorda ytor. Lite annat än barn utomhus. Vi bor granne med en lekplats och klart det hörs, speciellt sommartid med öppna fönster och dörrar. Det sagt så är detta med grannens hund nått jag anser får accepteras i ett villa kvarter.
Sent from my GT-N7000 using Byggahus
Sent from my GT-N7000 using Byggahus
Helt rätt! Men det jag försökte exemplifiera var att barn under vissa förutsättningar kan låta rätt så mycket och i det här fallet kanske det finns sådana förutsättningar som gör att 90 barn kan föra så pass mycket oväsen att företaget, som driver skolan, kanske är tvungna att göra någonting åt saken.
Tja, för de som inte litar på ts påstående om ljudnivå kan jag intyga att oväsen från dagis/skola kan bli minst sagt störigt högt, och det behövs inga 90 barn. Dt räcker gott med några stycken som skriker gällt för fulla halsar, mer eller mindre konstant. För det gör dom, har jag märkt, och det låter förskräckligt, som om någon håller på att bli ihjälslagen, faktiskt. Det som förvånar är att skolans personal inte bryr sig ett skvatt, dom syns oftast inte till alls. Om Ts har en sån situation på en direkt granntomt så förstår jag verkligen problemet.
Sent from my GT-I9300 using Byggahus
Sent from my GT-I9300 using Byggahus