Bild(er) brukar underlätta.
Exakt vilken LK-fördelare?
Exakt vilken slang/rör?
Är det R15 rörgänga på fördelaren?
Vid rörgänga kan man blanda tillverkare.
Vid klämringskoppling så ska det vara samma tillverkare på mutter-klämring-kopplingsdel.
Exakt vilken LK-fördelare?
Exakt vilken slang/rör?
Är det R15 rörgänga på fördelaren?
Vid rörgänga kan man blanda tillverkare.
Vid klämringskoppling så ska det vara samma tillverkare på mutter-klämring-kopplingsdel.
Vill då ha en 90 gradare på fördelaren som ska passa mot klämringskopplingen
Vad är det man inte förstår av bilderna? På lk fördelare med 3 avstick (r15 gänga) vill jag ha en 90 gradars koppling, som skall passa på två av r15 avsticken, samtidigt som jag vill kunna ansluta den klämringskopplingen som är på bilden på den andra änden av 90 gradaren
Allt i livet är inte så enkelt...
Fullständigt sortiment hos LK hittar du här.
https://www.lksystems.se/sv/produkter/
Vad jag vet så finns det inte "korrekt" artikel som du efterfrågar.
Press, ja. Klämring, nej.
Fullständigt sortiment hos LK hittar du här.
https://www.lksystems.se/sv/produkter/
Vad jag vet så finns det inte "korrekt" artikel som du efterfrågar.
Press, ja. Klämring, nej.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 411 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 411 inlägg
Är lite lur på att LK bara säljer vinklar med "rätt" ände med presspex då det är det som generellt används men jag är inte helt säker.
Ett alternativ är att du använder en vinkelkoppling R15-15 och linar gängan, då kan du köra på t ex vatette på det och kopplingssetet. Du kan såklart också bygga med en rörstump och en helt vanlig vinkel.
Ett alternativ är att du använder en vinkelkoppling R15-15 och linar gängan, då kan du köra på t ex vatette på det och kopplingssetet. Du kan såklart också bygga med en rörstump och en helt vanlig vinkel.
Ett dåligt alternativ då en klämringsände med 15-gänga inte är lika tjock som en vanlig rördel i mässing.Rickard. skrev:
En vanlig gängad rördel i mässing är tilltänkt för lin+locher och har således tjockare gods.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 411 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 411 inlägg
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 411 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 411 inlägg
Oavsett vad som står i montageanvisningarna så fungerar detKrilleman skrev:
Våga lev lite.
Annars gör man som andra förslaget som är enligt.