Är det några problem att sätta en 60 vask i ett 80 skåt när man har en stenskiva, 20mm?
Framifrån:
Uppifrån:
Edit:
Det är IKEA-stommar och anledningen till att jag frågar är att det känns som att stenen blir väldigt mycket klenare iom urtaget för vask och för blandare, särskilt när stommen är 80 cm bred.
Framifrån:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uppifrån:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Edit:
Det är IKEA-stommar och anledningen till att jag frågar är att det känns som att stenen blir väldigt mycket klenare iom urtaget för vask och för blandare, särskilt när stommen är 80 cm bred.
Detta kan någ bara stentillverkaren svara på då dessa tillhandahåller sina garantier på tex, en underliggande ho..D Derbyboy skrev:Är det några problem att sätta en 60 vask i ett 80 skåt när man har en stenskiva, 20mm?
Framifrån:
[bild]
Uppifrån:
[bild]
Edit:
Tänkte att någon här på forumet hade gjort samma sak. bra med lite input innan man går och gör sig obekväm med frågor. Förövrigt har alla stenförsäljare sagt att det inte är några problem, men men de vet inte alltid bäst.
Att ha mindre diskho är ok, lite beroende på vad för diskho du har. Jag själv har jobbat inom stenbranschen i över 10 år och det vanligaste är att ha en större ho i ett 80-skåp. Det händer att någon väljer mindre ho och det är inga problem. Vissa tycker dock att det känns lite ”fjuttigt” med en liten ho i ett 80-skåp. Är det en underlimmad diskho du ska ha? Vad är det för sorts diskho?D Derbyboy skrev:Är det några problem att sätta en 60 vask i ett 80 skåt när man har en stenskiva, 20mm?
Framifrån:
[bild]
Uppifrån:
[bild]
Edit:
Menar du underfräst diskho? Tänk på att skivan då behöver vara 30 mm tjock. Vet att vissa underfräser även 20 mm och är inget jag rekommenderar samt att garantin inte gäller (beroende på material och deras villkor)D Derbyboy skrev:
Jo jag har hört det, att man inte ska underfräsa diskhon om man har 20mm skiva.
En av kanske 10-12 leverantörer har upplyst mig om det. Övriga har inte haft några problem med att offerera mig det eller upplysa mig om att det skulle vara något problem.
Jag har haft det tidigare.
Jag kommer chansa
En av kanske 10-12 leverantörer har upplyst mig om det. Övriga har inte haft några problem med att offerera mig det eller upplysa mig om att det skulle vara något problem.
Jag har haft det tidigare.
Jag kommer chansa
Ok, tänk bara på att kolla med leverantören om de kan göra detta. Är det Silestone så står det som rekommenderat att två tredjedelar av skivan som ska vara kvarD Derbyboy skrev:
Håller med om att det är snyggt men tycker du det gör så stor skillnad med den lilla biten mot att undermontera den? Silestone är ett bra val.D Derbyboy skrev:
Kom ihåg att kontrollera att du får garantin skickad till dig när allt är klart! Sällan händer ngt men är ändå bra att ha samt bra att kunna visa upp om man flyttar då det ändå är 25 års garanti
Jag tror ju ifs att min garanti gäller mot leverantören och inte direkt mot Silestone.
Jag har som sagt va en mängd återförsäljare som offererat med uppfräst utan att upplysa mig om att Silestone inte rekommenderar det.
Det blir ju liksom återförsäljaren problem. Kan bli min om återförsäljaren försvinner.
Bra tips!
Jag har som sagt va en mängd återförsäljare som offererat med uppfräst utan att upplysa mig om att Silestone inte rekommenderar det.
Det blir ju liksom återförsäljaren problem. Kan bli min om återförsäljaren försvinner.
Bra tips!
Tyvärr så fungerar det inte så. Det är återförsäljaren som måste skicka infon om registrering av garanti då den ska ställas till slutkunden.D Derbyboy skrev:Jag tror ju ifs att min garanti gäller mot leverantören och inte direkt mot Silestone.
Bra tips!
Jag själv jobbar som sagt med Sten sedan över 10 år och mestadels Silestone och dekton och har själv tagit upp denna frågan direkt med tillverkaren men det var ett tag sedan.
Jag kan kolla upp det så jag inte sitter och ”ljuger” för dig. Sedan tror jag personligen inte att det skulle vara ett större problem om du bara tänker en sådan liten fräsning.
Men kontrollerar som sagt gärna det till dig även för min skull.
Lite nyfiken på vilket företag som inte rekommenderat det dock.