794 läst ·
53 svar
794 läst
53 svar
Quiz: Kan du renovera gamla fönster?
Sida 1 av 4
På konsumentens sida
· 3 622 inlägg
Quiz: Kan du renovera gamla fönster? https://www.byggahus.se/quiz/454-kan-du-renovera-gamla-fonster
I den här tråden berättar vi vad vi fick för resultat och diskuterar frågorna i största allmänhet.
I den här tråden berättar vi vad vi fick för resultat och diskuterar frågorna i största allmänhet.
Hur lång tid bör du låta linoljekitt torka innan du målar?
Jag saknar svarsalternativet "inte alls". Jag målar alltid direkt efter kittning och är av uppfattningen att många andra gör likadant. Har kittet däremot börjat torka måste man vänta länge innan målning.
Jag saknar svarsalternativet "inte alls". Jag målar alltid direkt efter kittning och är av uppfattningen att många andra gör likadant. Har kittet däremot börjat torka måste man vänta länge innan målning.
Produkter som diskuteras: "linoljekitt"
Äkta linoljekitt
Tillverkat av rå linolja och krita
67 kr inkl moms
Läs mer
Måste säga att fråga 1 känns tveksam. Vad som är värt att renovera får nog anses vara högst subjektivt och nyare fönster renoveras också i stor utsträckning. Och många fönstertillverare gör även i dag en grej av att de använder utvalt kärnvirke i sina fönster.
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 12 andra personer (41%) som har gjort quizet "Kan du renovera gamla fönster?"
Fury
Teoretisk byggare
· Yttre skärgården
· 183 inlägg
Fury
Teoretisk byggare
- Yttre skärgården
- 183 inlägg
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 95 andra personer (87%) som har gjort quizet "Kan du renovera gamla fönster?"
☕️
☕️
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 115 andra personer (85%) som har gjort quizet "Kan du renovera gamla fönster?"
👌
👌
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 168 andra personer (47%) som har gjort quizet "Kan du renovera gamla fönster?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 299 andra personer (83%) som har gjort quizet "Kan du renovera gamla fönster?"
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 48 andra personer (12%) som har gjort quizet "Kan du renovera gamla fönster?"
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 183 andra personer (46%) som har gjort quizet "Kan du renovera gamla fönster?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 343 andra personer (83%) som har gjort quizet "Kan du renovera gamla fönster?"
Rätt nöjd om jag får säga det själv
Rätt nöjd om jag får säga det själv
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 187 andra personer (45%) som har gjort quizet "Kan du renovera gamla fönster?"