2 146 läst ·
50 svar
2k läst
50 svar
Quiz: Hur funkar golvvärme?
Sida 1 av 4
På konsumentens sida
· 3 619 inlägg
Quiz: Hur funkar golvvärme? https://www.byggahus.se/quiz/396-hur-funkar-golvvarme
I den här tråden berättar vi vad vi fick för resultat och diskuterar frågorna i största allmänhet.
I den här tråden berättar vi vad vi fick för resultat och diskuterar frågorna i största allmänhet.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 0 andra personer (0%) som har gjort quizet "Hur funkar golvvärme?"
Bah, det gick ju inte bra...
Bah, det gick ju inte bra...
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 4 andra personer (100%) som har gjort quizet "Hur funkar golvvärme?"
Tycker nivån på quizen kunde höjas ett snäpp.
Första frågan är direkt fel.
Vilken av följande funktioner har INTE shunten i ett vattenburet golvvärmesystem?
"Fel svar" Pumpa runt vatten.
"Rätt svar" reglera vattenmängden.
Problemet är bara att en shunt inte har en
Pump.
En shuntgrupp däremot har en pump.
Så rätt svar ska då vara att shunten inte har funktionen att pumpa runt vatten
Men att justera vattenmängden som går via shunten är en funktion den har
Första frågan är direkt fel.
Vilken av följande funktioner har INTE shunten i ett vattenburet golvvärmesystem?
"Fel svar" Pumpa runt vatten.
"Rätt svar" reglera vattenmängden.
Problemet är bara att en shunt inte har en
Pump.
En shuntgrupp däremot har en pump.
Så rätt svar ska då vara att shunten inte har funktionen att pumpa runt vatten
Men att justera vattenmängden som går via shunten är en funktion den har
Administrator
· Skåne
· 8 666 inlägg
Fyller på vatten gör du manuellt viia en ventil om jag har förstått saken rätt?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
Fast vattenmängd kan tolkas som hur mycket vatten som flödar genom golvvärmen, det var nämligen så jag tolkade det.
Helt korrekt men nu använder du olika ord.Marlen Eskilsson skrev:
Fyller på vattenmängd
Justera / reglera vattenmängd
De ena är tydligt att man adderar vatten, de andra ( när det dessutom handlar om en ventil som justerar hur mycket vatten som går genom ventilen) är snarare kunskap i svenska
Kul tester men ännu roligare om de är rätt
Administrator
· Skåne
· 8 666 inlägg
Ok, jag ska byta ut den frågan.
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 59 andra personer (80%) som har gjort quizet "Hur funkar golvvärme?"
Som påpekats är frågan om shutens funktion fel.
Som påpekats är frågan om shutens funktion fel.
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 105 andra personer (80%) som har gjort quizet "Hur funkar golvvärme?"
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 190 andra personer (98%) som har gjort quizet "Hur funkar golvvärme?"😀
Redigerat:
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 193 andra personer (94%) som har gjort quizet "Hur funkar golvvärme?"
Jag fick 6/10 rätt, vilket är bättre än 85 andra personer (27%) som har gjort quizet "Hur funkar golvvärme?"
👎
👎