Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 0 andra personer (0%) som har gjort quizet "Hur funkar golvvärme?"

Bah, det gick ju inte bra...

Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 4 andra personer (100%) som har gjort quizet "Hur funkar golvvärme?"

Tycker nivån på quizen kunde höjas ett snäpp.
Första frågan är direkt fel.
Vilken av följande funktioner har INTE shunten i ett vattenburet golvvärmesystem?

"Fel svar" Pumpa runt vatten.
"Rätt svar" reglera vattenmängden.

Problemet är bara att en shunt inte har en
Pump.
En shuntgrupp däremot har en pump.
Så rätt svar ska då vara att shunten inte har funktionen att pumpa runt vatten

Men att justera vattenmängden som går via shunten är en funktion den har

• Gilla
Jontha
  • Laddar…
Fyller på vatten gör du manuellt viia en ventil om jag har förstått saken rätt?

Fast vattenmängd kan tolkas som hur mycket vatten som flödar genom golvvärmen, det var nämligen så jag tolkade det.

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Fyller på vatten gör du manuellt viia en ventil om jag har förstått saken rätt?
Helt korrekt men nu använder du olika ord.
Fyller på vattenmängd
Justera / reglera vattenmängd

De ena är tydligt att man adderar vatten, de andra ( när det dessutom handlar om en ventil som justerar hur mycket vatten som går genom ventilen) är snarare kunskap i svenska

Kul tester men ännu roligare om de är rätt

Ok, jag ska byta ut den frågan.

• Gilla
Alexn72
  • Laddar…
K
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 59 andra personer (80%) som har gjort quizet "Hur funkar golvvärme?"

Som påpekats är frågan om shutens funktion fel.

S
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 105 andra personer (80%) som har gjort quizet "Hur funkar golvvärme?"

Z
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 190 andra personer (98%) som har gjort quizet "Hur funkar golvvärme?"😀

Redigerat:
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 193 andra personer (94%) som har gjort quizet "Hur funkar golvvärme?"

Jag fick 6/10 rätt, vilket är bättre än 85 andra personer (27%) som har gjort quizet "Hur funkar golvvärme?"
👎

Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 475 andra personer (79%) som har gjort quizet "Hur funkar golvvärme?"

Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 373 andra personer (55%) som har gjort quizet "Hur funkar golvvärme?"

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.