1 756 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
41mm skruv i Makita BFR750?
Självbyggare
· Stockholm
· 10 268 inlägg
Det står angivet 45-75mm men den har djupjustering +/-5mm. Så någon som provat att köra 41 skruv med denna?
Det går att skruva 41mm skruv med den, enda nackdelen är att du kan få många skruvar som går in snett då du får trycka in maskinen några mm innan skruvspetsen når fram till underlaget. Det är bara att prova det kan funka riktigt bra eller inte alls.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 268 inlägg
OK!
Då blir det nog en ask 41. Testade att banda 41 skruv jag hade liggande och det verkade funka någorlunda OK.
Då blir det nog en ask 41. Testade att banda 41 skruv jag hade liggande och det verkade funka någorlunda OK.
Kruxet är att skruvarna riskerar fastna i dragaren då de ibland missar hålet de ska ut igenom, eftersom de är lite för korta. Gör en liten extra detalj för styrning och stoppa i. Men du kan ju testa först och se hur det går.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 268 inlägg
Har kört 2 band med 41mm skruv nu och det funkar bra.
Har inte missat mer än vad 55 skruven gjorde till OSB. Köpte Fisher på K-rauta denna gång och jag upplever att banden är mjukare än ESSVE´s. Vet inte om det är någon fördel, men jag upplever det inte som någon nackdel.
Klicka här för att svara