2 391 läst ·
17 svar
2k läst
17 svar
4 vattenkran i källaren i min förråd
Jag också!Alfredo skrev:
Jag menar bara att det trots allt är rimligare att få till ett samförstånd om att föreningen betalar för ett nytt lås än att föreningen ska garantera att de aldrig kommer att klippa låset som sitter där.
Hur mycket man sedan lyckas förhandla till sig i ersättning för lås (och/eller övriga saker) är en annan fråga.
Min gissning är att det löfte man kan få är i stil med "Vi lovar att säga till när vi klippt ditt lås" och det skulle jag inte räkna med att de håller.
Ett annat alternativ i TS fall kan ju vara att försöka hitta en lösning där styrelsen kan få åtkomst vid behov utan att förstöra låset.
Antar att detta är nyproduktion? Vad jag vet finns det inga regler kring ventiler i förråd men det är direkt olämpligt att i projekteringen placera dem där. Vet du vem det är som byggt, eller snarare såld huset till föreningen?
Största problemet ligger säkert hos föreningen själv som måste kontakta dig som förrådsinnehavare varje gång de ska in där men efter att huset har varit igång nått år och man fått koll på alla installationer så gissar jag på att du kommer bli ganska ostörd i ditt förråd då ventilerna i stort sätt bara används om det behövs göras några åtgärder på anläggningen eller motsvarande.
Största problemet ligger säkert hos föreningen själv som måste kontakta dig som förrådsinnehavare varje gång de ska in där men efter att huset har varit igång nått år och man fått koll på alla installationer så gissar jag på att du kommer bli ganska ostörd i ditt förråd då ventilerna i stort sätt bara används om det behövs göras några åtgärder på anläggningen eller motsvarande.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur går jag tillväga? Renovera källaren från 1940
Grund & Markarbeten -
Gjuta pumpbrunn i källaren från 1947 - tips?
Grund & Markarbeten -
Bygga ångabastu (Tylö Combi) i källaren på hus byggt 1954
Bastu -
Hur renovera källaren (hus byggt 1946)
Grund & Markarbeten -
Köp av 40-talshus, ev radon i källaren
Byggmaterial & Byggteknik