Hej, om man har spotlight där det står att dom ska drivas på 700mA men råkat köpa en driver som bara klarar 350mA, vad händer ifall man skulle testa och köra spotarna på 350? Kan det hända att trafon går sönder med tiden då den överbelastas eller är det att spottarna inte kommer kunna lysa på max? Eller funkar det inte övht? Tacksam för hjälp! Mvh
Den begränsar strömmen och varken kan eller vet om så mycket mer.
Dom flesta drivers kan byglas för olika strömmar. Vad heter drivern?
Det konstiga är att det är 2.5w spottar 6st = 15w totalt. Och dom har funkat felfritt i ett år men nu vill dom inte dimra upp längre utan står bara på lägsta stryka när man tänder upp. Mätt i trafon och den skickar ur spänning till spottarna så förstår inte vart felet kan ligga :/S Smurfen1337 skrev:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 833 inlägg
Kan det ha hänt något med PUSH-tråden, att den inte längre har kontakt med drivdonet? Du ska ha spänning på PUSH-ingången när strömbrytaren trycks in.
Eller så behöver drivdonet återställas. Det kan finnas en speciell procedur för detta så leta upp bruksanvisningen.
Annars så är drivdonet trasigt.
Eller så behöver drivdonet återställas. Det kan finnas en speciell procedur för detta så leta upp bruksanvisningen.
Annars så är drivdonet trasigt.
Detta felet får man om fjädern i brytaren saknas eller sitter på fel sida=vid tryck bryts signalen, och vid inget tryck går dimmer till min belysning.
Det finns en rutin att återställa dimmern. Se om jag kan hitta den.
Det finns en rutin att återställa dimmern. Se om jag kan hitta den.
Hej, jag har kontakt på push ingången och jag har spänning ut. Förstår inte hur drivdonet kan vara trasigt när jag har spänning in + ut. :/ mvhBo.Siltberg skrev:
Jag har en vanligt Schneider exxact vipp brytare med fjäder i. Det här funkat i ett år så att fjädern sitter fel tvivlar jag tyvärr på :/L Leif i Skåne skrev:
Tag kontakt med Tillverkarens support och fråga hur man gör reset. Det står att det är enkelt.S Smurfen1337 skrev:
Ps. Om där är kortis mellan 1-10V ingången så är den också dimmad till min. Ps.
Hej! Nu har jag ringt till tillverkaren och det gick tydligen att resetta drivdonet genom att hålla in tryckknappen i 10 sekunder. Testat detta men dom startar fortfarande bara upp på lägsta nivå och vill inte låta sig dimras. Dom var så snälla så att dom sa att dom skickar ut ett nytt drivdon men är fortfarande lite fundersam på om det verkligen är drivern det är fel på då jag som sagt mätt och jag har ju som sagt ström in & ut. :/ mvhL Leif i Skåne skrev:
Alternativt kanske det kan vara någon av dowlightsen som spökar då dom är seriekopplade men då borde dom ju inte lysa öht? En tanke var att skicka ut spänning i varje downlight enskilt men vill helst slippa de då kopplingsdosan sitter jävligt dumt under ett skåpS Smurfen1337 skrev:Hej! Nu har jag ringt till tillverkaren och det gick tydligen att resetta drivdonet genom att hålla in tryckknappen i 10 sekunder. Testat detta men dom startar fortfarande bara upp på lägsta nivå och vill inte låta sig dimras. Dom var så snälla så att dom sa att dom skickar ut ett nytt drivdon men är fortfarande lite fundersam på om det verkligen är drivern det är fel på då jag som sagt mätt och jag har ju som sagt ström in & ut. :/ mvh