2 304 läst ·
14 svar
2k läst
14 svar
300 kvm o golvärme? Vem har?!
tja!
Har du / ni ett hus med golvvärme 2 plan.. vad har ni för värmesystem, hur många kw drar systemet, hur har ni isolerat huset!?
Berätta gärna!
Har du / ni ett hus med golvvärme 2 plan.. vad har ni för värmesystem, hur många kw drar systemet, hur har ni isolerat huset!?
Berätta gärna!
Hus i 2 plan träväggar , 90 mm ull , tillägg 99 med 90 mm , ny panel, 250mm lättbetong källarväggar
Det är ingen superanläggning 2X750L tankar , VP 11kw On/off 3X100 m hål , brain vinter
in +5 C . VP kör max +42C retur , mot 1 tank 750L 100% täckning , 2x125 GV egna shuntsystem , förvärmer VV i 1 tank mot VVB , har även en 25kw vedpanna som används , då mot 2x750L tankar
Det är ingen superanläggning 2X750L tankar , VP 11kw On/off 3X100 m hål , brain vinter
in +5 C . VP kör max +42C retur , mot 1 tank 750L 100% täckning , 2x125 GV egna shuntsystem , förvärmer VV i 1 tank mot VVB , har även en 25kw vedpanna som används , då mot 2x750L tankar
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Vad håller ni på med? Låter som min pappas bil går fortare än dins
Jag har 10 kW, mycket tjockare väggar och det räcker inte på vintern men jag bor inte i Skåne
Jag har 10 kW, mycket tjockare väggar och det räcker inte på vintern men jag bor inte i Skåne
Klicka här för att svara