685 läst ·
3 svar
685 läst
3 svar
2x4x0,5 som telekabel
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Det är nog en 4x2x0,5, nädå det är bara det att du får 4 trådar över.
första paret vit blå
andra paret vit orange
Protte
första paret vit blå
andra paret vit orange
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Trådarna är tvinnade runt varandra i par, om du skalar kabeln försiktigt så kommer du att se partvinningen. Skala 10 -20 cm annars kan det vara svårt att hitta igen paren.
Det normala är att använda vit-blå från befintligt jack till det nya och tillbaka på vit-orange.
Tvinningen gör ledningen mindre störkänslig.
Protte
Det normala är att använda vit-blå från befintligt jack till det nya och tillbaka på vit-orange.
Tvinningen gör ledningen mindre störkänslig.
Protte
Klicka här för att svara