1 399 läst ·
14 svar
1k läst
14 svar
200 m3/år?
Nyinflyttade i hus har jag upptäckt att vi förbrukar ca 70 m3 mer vatten per år jämfört med förra ägaren. Våra familjer är likadant sammansatta (2 vuxna + 1 barn ett år gammalt). Vi har inte vattnat i trädgården alls i sommar då det inte har behövts. Är det rimligt då jag tycker vi är förhållandevis snåla med vatnet, slår jag ut det betyder det att vi gör av med ca. 200 liter mer vatten varje dag det är ganska mycket tycker jag. Hur ligger er vattenförbrukning?
Ni kan ju fundera själva över vad kombinationen badgalen fru + 130liters badkar gör för årsförbrukningen.
Första dagen efter installation badades det fyra gånger. Nu är det säkert inte mer än EN gång om dagen.
Jag är glad att vi inte får plats med ett större badkar....
Första dagen efter installation badades det fyra gånger. Nu är det säkert inte mer än EN gång om dagen.
Jag är glad att vi inte får plats med ett större badkar....
Hehe, var glad att det inte rymmer 280 liter. Vi har bott här i snart tre år och jag har ännu inte haft mer vatten än till fotknölarna i det badkaret. (Ja, jag drog upp hårbollarna ur avloppet när jag hade duschat klart.) Lyckligtvis är det bara lilltjejen som gillar att bada.
Badrummet är egentligen alldeles för litet för att stort badkar med bubblor och krimskrams. Det ska ut och ersättas av en bra duschkabin bara jag kommer till skott.
Badrummet är egentligen alldeles för litet för att stort badkar med bubblor och krimskrams. Det ska ut och ersättas av en bra duschkabin bara jag kommer till skott.
Ok, då är det ju inte orimligt med vår förbrukning fast den kanske ligger i överkant
Kors! Då har vi nog varit väldigt snåla under åren ... En vuxen & två döttrar; badkaret hystades; vi har tränat ganska mycket vilket inneburit dusch på gym/sportbad/skola etc så där sparade vi naturligtvis in en del annars blev det naturligtvis en dusch/dag/person. Snål bänkdiskmaskin & dyr miljökörd tvättmaskin. Jag avläste förbrukningen den 1:a varje månad (tillsammans med el); mallen var 10-12 kbm/mån exklusive trädgårdsbevattning.
Klicka här för att svara