Har nu kommit så långt att vi ska sätta dit bänkskivan. Vilket är smartast att mosaika först och kunna justera mosaiken i nederkant och sätta dit bänkskivan efter det. Eller sätta dit bänkskivan först. Hur har ni gjort?

En fråga till: Vattenledningen droppar 1 droppe varannan timme typ, vi har använt gängtejp och gängat ordentligt, fler tips?

Tack för all hjälp!
 
Jag satte bänkskivan först och kaklade sedan. La en masonite-remsa som mellanlägg mot bänkskivan så jag fick några mm spalt för silikon. Remsan tog jag sedan bort så fort första kakelraden var uppe.

Gängor tätas bäst med lin och kitt, har ännu inte misslyckats med en sådan skarv.
Finns ex.vis på Clas Ohlsson 25-1431 Gängtätningssats med lin och 50 ml kitt. 44,00 kr

http://www.clasohlson.se/?AFP=store...;COSID=B42D2B77869041F5AAFDCCB004AFCF0D449169

/Ingenjören
   

 

 

 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.