Status
Inte öppen för fler kommentarer.
V.13 2011.

Bengt och Gustav (Tunsta Bygg) föreslog att jag skulle sätta in plåt där avloppet går ner i väggen, som skydd mot spik och skruv.
Skulle kosta 1000kr kanske. Men jag skaffar in rostfri plåt på annat håll själv. Ok enligt Bengt om jag tar dit det senast fredag V.14.
Bra idé, bra att dom påpekade det.

Röjt upp lite mer på tomten, kört iväg massor av skräp på måndagen.
Träffade då vår blivande granne som precis (nyligen) fått sin platta gjuten.
Vi talade lite om vår säljare och Västkustvillan, han berättade hur hans kompis haft det, han som byggde 2007. Han hade fortfarande inte fått klart sin tvist. Kul att höra!

Påtalade att öppningen mellan kök-hall måste vara lika som öppningen mellan vardagsrummets 2 delar. Så så blir det. Klart snyggast.

img_1479_142343453.jpg

Mailade givetvis Franz på Västkustvillan och frågade vad som pågår gällande brevet som kom i fredags. Trodde vi skulle lösa problemen själva utan låtsasjuristens inblandande....
Tycker det är trist att de blandar in en jurist för att komma undan sånt som säljaren lovat, sånt som står i kontrakt elelr sånt som inte klart framgår (motsägelser i olika handlingar, brist på information) m.m.
Jag begär bara det som står i kontrakt och det säljaren sagt. Inget mer, inget mindre.
Jag har t.o.m. påtalat att Västkustvillan missat 1319kr som var en merkostnad på köket. Inte ens det ville dom ta tag i... Dom vill väl inte erkänna ens ett sådant misstag.

Fler innerväggar reglas och skivor sätts upp.

img_5167_142343242.jpg

Fick en snygg 3D ritning av Jörgen (Västkustvillan) på trappen. Det tackar vi för.

Gustav visade att man tjockat på hela väggen. Rätt ok, men inget jag tänker betala då jag inte tyckte det behövdes eller blev meddelad om innan. Jag tyckte det räckte om de fixade väggen mellan badrum-sovrum och klädvård-sovrum. Men nu blev det tydligen hela vägen då.

Lösullsisoleringen sprutas ut på vinden. 500mm. Miljövänligt och Energibesparande. =) Eller ja, det spar pengar, det är ju det som är intressant.

img_5177_142343096.jpg

Fick ett svar av Franz där jag samlat ihop alla frågor ang. breddning av vägg för att rymma kopplingar, åtgärder för apparatdosor m.m. Så jag fick lite ordning och reda och så jag kunde skicka en samlad bild till Tunsta och ETEAB. Så de vet vad de skall fakturera Västkustvillan för.

Fick svar från Västkustvillan ang. klädkammare. Enligt säljaren ingick hyllplan och stång. Men enligt Västkustvillan ingår det inte....
Skicka även en kopia på den beställning vi gjorde på garderober som säljaren skrev under till Franz. Hans ursäkt var bara att säljaren skrivit fel. Den gäller alltså inte.

Kollat upp lite priser på strömställare, uttag m.m.

Skrev ut ritningar och petade in alla tapetnr, kulörer m.m. till målaren. Han tyckte det var osedvanligt bra. =)
Ordning och reda. Sluta tidigt på freda...

Söndagen tillägnades städning inomhus. Mycket spån och damm.

img_1488_142343368.jpg

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.